به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی امیری با اشاره به ضرورت جلب مشارکتهای مردمی در پیشبرد خدمات بهزیستی، تصریح کرد: کمبود امکانات مادی و تجهیزات در سازمان بهزیستی بر کسی پوشیده نیست، در نتیجه به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیتهای اجتماعی هستیم. وی درباره شرح وظایف اداره پذیرش یکی از زیرمجموعههای سازمان بهزیستی کشور گفت: این حوزه 12فعالیت مشخص انجام میدهد که پذیرش، رسیدگی، طبقهبندی و پاسخگویی به تمامی درخواستهای مردمی از مهمترین آنهاست. وی با تاکید بر اینکه میزخدمت از فرایندهای کاری روزانه این مجموعه تعریف شده، گفت: نیروهای پاسخگوی اداره پذیرش همواره در پوششهای میز خدمت حاضر هستند چراکه ارتباط مستقیم و روبهرو با مردم در تمامی واحدهای پذیرش برقرار است. این مقام مسئول با اعلام کرد دیدارهای چهره به چهره مسئولان در محلات هدف با محوریت محرومیتزدایی هر هفته در تمامی شهرستانها بدون واسطه با مدیران ارتباط برقرار می کنند و مشکلات را مطرح میکنند. امیری با تاکید براینکه برپایی میزخدمت موجب افزایش رضایتمندی مردم شده، افزود: اعتمادسازی و حذف فاصله بین مردم و مسئولان از برکات تشکیل میزهای ارتباطات مردمی به شمار میرود. مدیران در این دیدارها گرههای قانونی را با بررسی چندبعدی مشکلات و مسائل مردمی رفع میکنند و به شکل گروهی و تعامل در خصوص درخواستهای مردمی تصمیمگیری میکنند. رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور یادآور شد: خشنودی و رضایتمندی مردم در این ارتباطات تحقق مییابد چراکه بسیاری از مردم امکان مراجعه به ادارات را ندارند. در این میزهای خدمت رویکرد رو به مردم است و ارزشهای نظام مبنی بر اینکه مردم ولینعمت هستند تقویت میشود. امیری با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است، گفت: مراکز بهزیستی در سراسر کشور آماده جوابگویی و پذیرش افراد دارای شرایط تحتپوشش هستند. البته متقاضیان پس از اعلام درخواست غربال میشود و واجد شرایط به عنوان افراد پشت نوبت قرار میگیرد و به تدریج تخصیص اعتبارات تحت پوشش قرار میگیرد. وی ادامه داد: عدهای با وجود اینکه مستمریگیر سازمان نیستند اما از برنامههای حمایتی وتخصصی سازمان بهرهمند می شوند. این مقام مسئول به کمبود نیروی انسانی و تعدد ماموریتهای سازمانی بهزیستی اشاره کرد و افزود: برنامههای آمورزشی به شکل عمومی، تخصصی و شغلی در دورههای ملی و استانی با هدف افزایش بهرهوری سرمایههای انسانی برگزار میشود. امیری با بیان اینکه عمده درخواست مددجویان مشکلات مالی را در بر میگیرد، گفت: در همه بخشهای سازمان رسیدگی به معیشت مردم در اولویت است و در همین راستا افزایش مستمری و تزریق از محلهای مختلف تبصرههای بودجه به صورت متمرکز و غیرمتمرکز انجام شده است. رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور از تامین مسکن مددجویان به شیوههای مختلف نظیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت وام دیعه مسکن خبر داد و گفت: هزینههای درمانی برای گروههای تحتپوشش سازمان سنگین است ونیازمند گسترش پوششهای بیمه ای افزایش همکاری وزارت بهداشت و درمان مجلس محترم شورای اسلامی و سایر نهادهای تاثیر گذار هستیم. امیری بر آشنایی افکار عمومی با خدمات تخصصی توانبخشی، سلامت روان، آسیبهای اجتماعی و پیشگیری تاکید کرد و افزود: مناسبسازی باید با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی و عموم جامعه محقق شود تا خدمات با کیفیت ارائه شود.