شهرداری فردوس پیگیری می کند:

احداث بزرگترین زائرپذیر بین راهی خراسان جنوبی در فردوس

شهرداری فردوس برای احداث بزرگترین زائر پذیر بین راهی در ورودی این شهر تاریخی با طراحان و سرمایه گذاران طرح وارد گفتگو شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 08 October 2015

به گزارش خبرنگار تابناک در فردوس طرح احداث زائر پدیر بین راهی فردوس قرار است در 25000 مترمربع از اراضی متعلق به شهرداری در ورودی جاده طبس به فردوس احداث شود .

طبق مطالعات کارشناسان، شهر فردوس محل عبور سالیانه بین 12 تا 15 میلیون مسافر و زایر امام رضا ع از 7 استان جنوبی و مجاور است که از طریق طبس و فردوس به مشهد مقدس سفر می کنند و بخشی از آنها با توقف کوتاه در پارک تون و نواحی اطراف فردوس، برای ادامه سفر در مسیر 230 کیلومتری باقیمانده تا مشهد، در فردوس استراحت و سوخت گیری می کنند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است: شهر فردوس در مسیر مسافران 7 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، اصفهان، بوشهر و کرمان با خراسان رضوی و بالعکس قرار دارد و امکانات اقامتی آن نسبت به میزان مسافران بسیار ناچیز است. تنها هتل توریستی این شهرستان هتل عماد نظام فردوس است که با سرمایه گذاری یکی از خیرین بزرگ این شهرستان ( دکتر امیر حسنخانی) احداث شده و سالیانه پاسخگوی جمع قابل توجهی از مدیران و میهمانان پروژه های اقتصادی شهرستان و توریست ها و برخی از زایران علاقه مند به اقامت در هتل است، اما اغلب مسافران زایر که به صورت تور زیارتی یا با وسایل شخصی به مشهد سفر می کنند، برای صرفه جویی در هزینه سفر ترجیح میدهند در اقامتگاه های ارزان قیمت و یا در اتومبیل و چادرهای سفری همراه خود یا در فضای باز استراحت کنند و روز بعد سفر خود را ادامه دهند.

مهندس حلاج مقدم شهردار فردوس به تابناک گفت: شهرداری برای سرمایه گذاری در این طرح با شرکت مدیریت توسعه و عمران فردوس (فدکو) وارد گفتگو شده و قرار است این شرکت یا یکی از شرکت های وابسته به آن با ارایه طرح و عقد قرارداد در کمتر از دو سال زائرپذیر بزرگ فردوس را آماده بهره برداری کنند.

شهردار فردوس افزود: در طراحی زائرپذیر فردوس از زبده ترین طراحان بوم شناس استفاده خواهد شد تا ساخت و ساز آن با مصالح و معماری و اقلیم منطقه هماهنگ باشد.

دکتر مسعود علیمردانی استاد دانشگاه که از منطقه دیدن کرده است در گفتگو با تابناک اعلام کرد: شهرستان فردوس از ظرفیت بالایی برای جذب توریست و پذیرش مسافران و زائران امام رضا ع برخوردار است و چنانچه طرحی کامل و هماهنگ با بوم و اقلیم منطقه اجرا شود، می تواند هم اشتغال آفرین و هم درآمد زا باشد و علی الاصول سرمایه گذاری در این پروژه زود بازده خواهد بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار