تخصیص اعتبار به حوزه پژوهش در استان خوزستان بسیار محدود است

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با گله مندی از محدودیت منابع مالی اختصاص یافته به حوزه پژوهش گفت: با وجود نیاز مبرم به فعالیت های پژوهشی اما اعتبار اختصاصی به این بخش بسیار کم است و لازم است این روند اصلاح شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ 17 December 2022

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد شنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اهواز بیان کرد: آمارها بیانگر ناچیز بودن بودجه پژوهشی در کشور است ، موضوعی که گله مندی مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: ایده های بسیاری در بین دانش آموزان و فرهنگیان وجود دارد که نیاز است با کمک مشاوران پشتیبانی شوند تا این ایده ها تبدیل به اثر و پژوهش شود.

در ادامه این‌مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خوزستان گفت: نگاه به حوزه پژوهش نباید تشریفاتی باشد و باید نگاه پژوهش و فناوری در امر تعلیم و تربیت عملیاتی شود.

احمد موالی زاده اظهار داشت: در برنامه ریزی ها به دنبال این‌هستیم‌که فعالیت های پژوهشی را در تمامی بخش ها و سطوح فرهنگ سازی کنیم.

وی ادامه داد: معلم‌ پژوهش محور ،دانش آموزان پژوهش محور پرورش می دهد و برای تحقق این امر باید تفکر خلاق داشته باشیم.

موالی زاده ادامه داد: در آموزش و پرورش پژوهش نخواهیم داشت مگر اینکه تفکر خلاقانه بر این سیستم حاکم باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خوزستان ادامه داد: اگر دانش آموز خلاق باشد این دانش آموز در دوران دانشجویی یک پژوهشگر خواهد شد.

وی افزود: دانش آموز خلاق محور می تواند در آینده پژوهشگر شود،معلم اگر روحیه پژوهشی نداشته باشد نمی تواند دانش آموز پژوهشگر تربیت کند.

موالی زاده اظهار داشت: زمانی می‌توان فعالیت های پژوهشی را توسعه داد که این‌حوزه را آسیب شناسی کنیم.

وی افزود: درد بزرگی است که در بودجه پژوهشی عملکرد مناسبی نداشته ایم و این به این دلیل این است که تفکر پژوهش محور نداشته ایم.

از ۱۶ آذر تا یکم دی ماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار