هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بیماران خاص

هفت هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات حمایتی سلامت به بیماران خاص پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ 18 December 2022

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هدف از راه اندازی این صندوق را کمک به تامین هزینه‌های درمانی این بیماران دانست و گفت: در بودجه ۱۴۰۱ هفت هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات بسته‌های حمایتی به این بیماران تصویب شد و از طریق این صندوق به مشمولان ارائه می‌شود.

زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در لیست ارائه شده ۱۰۷ بیماری خاص تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند که ۲۴ نوع بیماری تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات بسته‌های حمایتی برخوردار و به برخی بیماران تا سقف ۹۵ درصد تسهیلات ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: ارائه تسهیلات خدمات درمانی ازجمله به بیماران سرطانی، تالاسمی و ناباروری ژنتیکی اعم از تعداد مراجعات، تعدادویزیت‌ها، خدمات توانبخشی و شیمی درمانی در این صندوق به آن توجه شده است.

شاهین شیرانی افزود: بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار شده می‌توانند از طریق معاونت‌های درمان دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

محمد حسین صفاری مدیرکل بیمه سلامت استان هم در این کارگروه گفت: تاکنون ۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات برای ۵۹ بیمار مشمول این صندوق ارائه شده است.

وی گفت: پیگیری تامین ۱۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌های عامل و اطلاع رسانی رسانه ملی به مردم برای دریافت تسهیلات از مصوبات این کارگروه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار