استاندارایلام؛

نقش انجمن های مردم نهاد برای ایجاد فضایی سبز در استان غیر قابل انکار است

استاندار ایلام با اشاره به اینکه اربعین سال های آتی در ماه های گرم سال انجام می شود، گفت: ایجاد کمربند سبز طولی در مسیر پل زائر تا نقطه صفر مرزی از مهمترین برنامه های هفته منابع طبیعی و نهالکاری جاری در استان است.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 06 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  حسن بهرام نیا روز دوشنبه در آیین کاشت نهال در ورودی فرودگاه شهدای ایلام افزود: در این کمربند سبز طولی از درختان مثمر و زینتی استفاده می شود.

وی افزود: هفته منابع طبیعی و نهال کاری یک فرصت برای مسوولان و طبیعت دوستان برای ایجاد و افزایش سرانه فضای سبز استان است.

استاندار ایلام یادآور شد: این هفته فرصتی مناسب برای ایجاد یک کمربند سبز در تمام نقاط از جمله مسکونی، معابر عمومی و عرصه های طبیعی است.

بهرام نیا اضافه کرد: ایلام دارای درختان جنگلی ناحیه رویشی زاگرسی است که این پوشش غنی جنگلی و هفته نهالکاری یادآور طبیعت دوستی ، احیا و توسعه جنگل ها توسط عامه مردم و انجمن های مردم نهاد است.

وی تاکید کرد: نقش انجمن های مردم نهاد و طبیعت دوستان برای ایجاد فضایی سبز و نشاط آور در استان غیر قابل انکار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام هم گفت: از آغاز هفته منابع طبیعی و نهال کاری تا تعطیلات نوروزی ۹۰۰ هزار اصله نهال توسط دستکاه های دولتی، غیر دولتی، انجمن های مردم نهاد زیست محیطی و عامه مردم در نقاط مختلف کاشته خواهد شد.

ابراهیم پیرزادیان افزود: در راستای تقویت ارزش های اجتماعی و روحیه نشاط آفرینی، به کاشت و احیای فضای سبز اقدام می شود.

وی ادامه داد: سرانه جنگل در ایلام یک هکتار و بیشتر از میانگین کشوری است که این امر نشان دهنده مشارکت مردم در حراست و حفاظت از عرصه های جنگلی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار