رشد تولید راه حل جلوگیری از تورم

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به شعار سال نخستین راهکار جلوگیری از تورم را جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌های اساسی به ویژه خودرو و فراورد‌های پتروشیمی اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین عامل التهاب افزایش ۱۰ تا ۶۰ درصدی قیمت کالا‌های اساسی است و کمک به قشر‌های محروم هم از ناحیه دولت با پرداخت بیمه بیکاری و تأمین اجتماعی و عمومیت بخشیدن به آن است که نیاز به عزم ملی دارد.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 24 March 2023

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی حذف دلال‌ها را از دیگر راه‌های جلوگیری رشد تورم وکاهش قیمت اجناس بیان کرد افزود: مدیریت نقدینگی باعث چاپ پول و پایین آمدن ارزش ریال می‌شود، زیرا با کاهش ارزش ریال، مردم مشکلات مالی پیدا می‌کنند.

وی کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمد‌های نفتی و دلار را از دیگر دلایل افزایش تورم دانست و گفت: دشمن از این دو روش برای ایجاد نوسانات در کشور استفاده می‌کند.

آیت الله مهدوی کاهش هزینه‌های دولت و تطابق هزینه‌ها با درآمد و ایجاد امنیت سرمایه گذاری برای تولیدکنندگان از جمله راهکار‌های مهار تورم بیان کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها درک سختی اهل فقر و صحت و سلامت بدن را دو فایده روزه‌داری دانست و افزود: در ماه رمضان لازم است که حدود الهی را رعایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار