هزار و 120 تن لوبیا از مرودشت برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت : لوبیا در این شهرستان در تیر کشت و در مهر برداشت می‌شود و پیش بینی می‌شود هزار و ۱۲۵ تن لوبیا تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 19 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: منصور امیریان گفت: لوبیا در این شهرستان به روش خشکه کاری، بادستگاه پنوماتیک و به صورت خطی کشت می‌شود و لوبیای کشت شده در شهرستان از نوع لوبیا قرمز و چیتی است.

او افزود: لوبیا در این شهرستان در تیر کشت و در مهر برداشت می‌شود و پیش بینی می‌شود هزار و ۱۲۵ تن لوبیا تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار داشت: با توجه به کوتاه بودن طول دوره رشد لوبیا از کاشت تا برداشت، تثبیت ازت و حاصلخیزی خاک، مصرف حداقل سموم، نیاز آبی کمتر نسبت به محصولات زراعی صیفی رایج در شهرستان، آبیاری مزارع لوبیا با روش‌های نوین آبیاری و همچنین قابلیت انبار داری محصول، می‌توان کشت لوبیا را یکی از گزینه‌های مناسب در تناوب زراعی و جایگزین گیاهان پر آب بر شهرستان قرار داد.

امیریان ادامه داد: رعایت اصول به‌زراعی مانند تهیه بستر مناسب، ضدعفونی بذرهای مورد استفاده و تیمار آن با مواد محرک رشد، استفاده از دستگاه‌های کارنده و آبیاری مزرعه با روش‌های آبیاری نوین، در بهبود عملکرد مزارع لوبیا تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار