کشف یک‌ هزار ۵۷۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از کشف یک‌ هزار ۵۷۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در ۴ ماه نخست امسال ضمن انهدام ۱۰ باند کلان ۹۲۰ نفر مجرم مواد مخدر دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 21 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از تسنیم، عقیل خرم‌آبادی در گفتگویی در بوشهر، آموزش کارکنان و نیرو‌های کارگری فعال در سطح استان نسبت به پیشگیری از اعتیاد، اظهار داشت: در این راستا آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان در نیمه دوم در دستور کار قرار دارد.

وی راه‌اندازی نخستین کانون یاری‌گران زندگی در روستای دویره بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تا پایان امسال ۳۰ درصد روستا‌های استان بوشهر به کانون‌های یاری‌گران زندگی مجهز می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر برگزاری جلسات هم‌اندیشی تیم‌های اجتماع محور و سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌های استان بوشهر را از جمله برنامه‌های این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: در اجرا مقابله‌ای با ورود مواد مخدر از مسیر دریا اقدامات مهمی اجرا شده است.

خرم‌آبادی افزایش هوشیاری دستگاه‌های مقابله‌ای استان بوشهر را یکی از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: با وجود تفاوت فاحش میان تجهیزات و امکانات سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر نسبت به دستگاه‌های مقابله‌ای، انتقال بیشتر محموله‌های قاچاق مواد مخدر ناکام ثبت شده است.

وی اضافه کرد: کاهش کشفیات مواد مخدر در نیمه دوم سال گذشته تاکنون در حوزه دریایی بیانگر اقدامات موثر دستگاه‌های مقابله‌ای در حوزه مقابله با ورود مواد مخدر از مسیر دریا و سواحل است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر بیان کرد: با توجه به ناامنی ایجاد شده و اشراف بالای اطلاعاتی و عملیاتی دستگاه‌های مقابله‌ای در حوزه دریا، ترانزیت مواد مخدر به محور‌های خشکی تغییر مسیر یافته است.

خرم‌آبادی به کشف مواد مخدر در ۴ ماه نخست امسال پرداخت و تصریح کرد: در ۴ ماه نخست امسال با انهدام ۱۰ باند کلان یک‌هزار ۵۷۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که به ترتیب بیشترین کشفیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره کل اطلاعات ثبت شده است.

وی از دستگیری ۹۲۰ نفر مجرم مواد مخدر در استان در ۴ ماه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا ۲۵۵ قاچاقچی، خرده‌فروش و توزیع کننده و ۶۶۵ معتاد دستگیر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: در ۴ ماه نخست امسال کشف مواد مخدر شیشه ۱۰۰ کیلوگرم ثبت شده که افزایش ۷۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار