تخصیص ۳۰۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه امسال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه افزون بر ۳ هزار میلیارد تومان به طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی تزریق می‌شود، گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 09 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مصدق کشاورزی فرصت اشتغال‌زایی در بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلف استان را برشمرد و اظهار داشت: غیر از فرصت اشتغال در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی که ۸۵۸ نفر استخدام می‌شوند ظرفیت نیروگاه اتمی و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با این مجموعه منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه نیرو‌های بومی استان بوشهر در اولویت استخدام در نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارند و تمام استخدامی‌های این مجموعه با معرفی نامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر محقق می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از افزایش ۶ برابری صدور مجوز‌های اشتغال‌زایی مشاغل خرد و خانگی در دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته دنیا ۲۰ درصد اشتغال‌زایی آن‌ها در حوزه مشاغل خانگی است و در استان بوشهر در دولت سیزدهم ۶ برابر مجوز‌های مشاغل خانگی افزایش یافته و سال گذشته افزون بر شش هزار و ۸۰۰ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

کشاورزی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۸۵۶ مجوز مشاغل خانگی به‌صورت الکترونیکی در استان بوشهر صادر شده است.

وی میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر را ۲ سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن با افزایش ۱۶ برابری دانست و تصریح کرد: در سال گذشته استان بوشهر پرداخت تسهیلات اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه رتبه نخست استانی کسب کرد و از یک‌هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان اعتبار این تبصره یک‌هزار ۱۰۰ میلیارد تومان آن در بانک‌های استان تأمین اعتبار و به‌صورت کامل پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ بیان کرد: ۵ هزار فرصت شغلی ایجادی و ۲ هزار فرصت شغلی تثبیتی برای حمایت از پایداری مشاغل است.

کشاورزی با بیان اینکه امسال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه افزون بر ۳ هزار میلیارد تومان به طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی و حمایت از تولید در استان بوشهر تزریق می‌شود گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۵ هزار فرصت شغلی از محل پرداخت این تسهیلات در استان بوشهر ایجاد شود.

وی نرخ بیکاری استان بوشهر را ۶.۹ درصد دانست و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار نرخ بیکاری استان بوشهر به این میزان رسیده و اکنون ۸۶۵ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر جوان و در سن اشتغال‌زایی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: باید به‌صورت دائم برای فارغ‌التحصیلان که سالانه افزون بر ۴۶ هزار نفر هستند شغل ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار