کمبود شعر فاخر برای نوحه‌خوانی در عزاداری‌های سید و سالار شهیدان

شهرکرد_رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مسائل مهم این روزها در مراسم‌های مذهبی، کمبود شعر فاخر و با مضمون درست برای عزاداری سید و سالار شهیدان است.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 11 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، احسان قائدی در حاشیه اختتامیه سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» اظهار کرد: این رویداد با هدف تقویت و ترویج یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رشته‌های هنری در چهارمحال و بختیاری که همان شعر و به خصوص شعر آئینی است برگزار می‌شود.

وی افزود: حوزه هنری تلاش دارد با برنامه‌ریزی‌های منسجم این رویداد را به منظور ارتقا و رشد شاعران آئینی، افزایش سطح کیفی آثار آئینی و اینکه بتوان شعر آئینی را به عنوان یکی از بستر‌ها و برند‌های قابل ذکر چهارمحال و بختیاری در کشور معرفی شود، هر ساله برگزار کند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مسائل مهم این روز‌ها در مراسم‌های مذهبی کمبود شعر فاخر و با مضمون درست برای عزاداری سید و سالار شهیدان است و به همین منظور با هدف تقویت این مورد در سوگواره «بر شانه‌های نی» بخش نوحه نیز طراحی و اجرا شد.

قائدی عنوان کرد: اشعار منتخب رویداد «بر شانه‌های نی» در قالب یک مجموعه کتاب در دو بخش شعر کلاسیک و نوحه چاپ خواهد شد.

وی فرخشهر را به عنوان یک شهر و دیار شاعر پرور عنوان و خاطرنشان کرد: با وجود شهرستان شدن این شهر باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بیشتر از گذشته در جهت رشد آن به عنوان یک شهر شاعر خیز تلاش کنند چرا که اکنون شاعران این شهر در کشور شناخته شده هستند و باید با وجود این هنرمندان فاخر و استعداد‌های بسیار در این دیار هر چه بیشتر در پرورش استعداد‌های جوان کوشا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار