هشدار به نامزدهای مجلس در استان بوشهر

هرگونه فعالیت«خارج از مهلت مقرر قانونی»کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضای حقیقی ومجازی، توسط نهادهای ذیربط رصد و بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 14 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، هرگونه فعالیت «خارج از مهلت مقرر قانونی» کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضای حقیقی ومجازی، توسط نهاد‌های ذیربط رصد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، خلیل رضائی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر، با تأکید بر رعایت قانونمندی و التزام عملی به قانون توسط نامزد‌های انتخاباتی و هواداران اظهار داشت: افرادی که داوطلب ورود به قوه مقننه جهت وضع قوانین و مقررات هستند، بایستی خود را ملزم به رعایت مُرّ قانون دانسته و به هیچ عنوان از مقررات و ضوابط عدول نکنند.

وی افزود: به استناد ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر قانونی»، توسط نهاد‌های ذی صلاح و در چهارچوب قوانین، بررسی و گزارش آن به شورای نگهبان و مراجع قضائی ارسال می‌شود. مهلت فعالیت تبلیغات انتخاباتی، هشت روز قبل از روز اخذ رأی بوده و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

رضایی در خصوص نحوه تبلیغات در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام تبلیغات قانونی، خاطر‌نشان کرد: در ماده ۷۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صراحت آمده است که هر نامزد می‌تواند یک ستاد انتخاباتی مجازی به صورت تارنمای اینترنتی داشته باشد و موظف است نشانی و مشخصات دقیق درگاه و همچنین مسؤول آن را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیأت استانی بررسی تبلیغات اعلام نماید.

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر ادامه داد: اخیراً شاهد فعالیت‌های انتخاباتی توسط برخی از متقاضیان پیش ثبت‌نام در فضای مجازی هستیم که «قطعا خلاف قانون» بوده و «تخلف انتخاباتی» محسوب و از جمله مصادیق «تبلیغات خارج از مهلت مقرر قانونی» محسوب می‌شود و قطعاً دستگاه‌های ذیربط ضمن رصد دقیق این تخلفات، اقدامات قانونی لازم را انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: هیأت‌های نظارت منصوب شورای نگهبان در استان و شهرستان‌ها نیز به عنوان چشم بینای نظام در انتخابات، وظایف قانونی خود را در قبال قانون‌گریزان انجام خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار