«سند آمایش سرزمینی» در دانشگاه آزاد بوشهر فعال شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: اجرای مفاد برنامه‌های سند آمایش سرزمینی با جدیت شروع شده و انجام آن موجب ایجاد ثروت و فرصت برای استان و دانشگاه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 30 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دشتستان با توجه به ماهیت تاریخی و اهمیتی در استان بوشهر از جایگاه خاصی در برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به رسالت‌های اجتماعی جدید دانشگاه، برنامه‌های دانشگاه در ۲ حوزه اشتغال‌زایی و فعال‌سازی ظرفیت‌ها د‌ر برنامه‌های علمی و پژوهشی در استان پی‌ریزی شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: این اقدامات علاوه بر کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه‌های دانشجویی، موجب ایجاد فرصت‌های شغلی، شکوفایی ظرفیت‌های استان مانند خرما، افزایش سطح امید و ارتقای سطح فرهنگی خواهد شد.

رازقی با تشریح طرح تحول و تعالی دانشگاه و نیز سند آمایش سرزمینی، اعلام کرد: در طرح‌ها تمام نیاز‌های هر منطقه مثل رشته‌های تحصیلی، دانش بنیان، اشتغالزایی، ظرفت‌های پایین دستی و بالادستی و ... اعمال شده است که اجرای مفاد برنامه‌های با جدیت شروع شده و انجام آن موجب ایجاد ثروت و فرصت برای استان و دانشگاه خواهد شد.

وی برگزاری همایش «دشتستان، آینده و پیشرفت»، را ازجمله برنامه‌های اجرایی این دانشگاه دانست و اضافه داشت: ازجمله برنامه‌های پیش‌رو، برگزاری همایش اشتغال‌زایی است که علاوه بر معرفی مشاغل به بخش خصوصی منجر به جذب سرمایه‌گذار در برنامه‌های دانشگاه، اجرای ایده‌های دانشجویان و جذب دانشجویان خلاق در شرکت‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: توسعه رشته‌های پزشکی نیز در دستور کار است و تاکنون موفق به گرفتن مجوز رشته پرستاری شده‌ایم که تلاش می‌شود تا بهمن‌ماه، این رشته فعال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار