خرید تضمینی محصولات، تامین کود و بذر یارانه‌ای، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و آموزش‌ های رایگان به کشاورزان ساری

کد خبر: ۱۱۳۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳ 20 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید اسماعیل علوی در گفت وگویی اظهار کرد:

از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ متقاضی خرید ادوات کشاورزی در قالب طرح جهش تولید دیمزارهای این شهرستان برای دریافت ۲۵ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به بانک معرفی شدند.

بر اساس این گزارش ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: این تسهیلات برای خرید یک دستگاه بوجار، هفت دستگاه چیزل، سه دستگاه سم پاش، دو دستگاه بیلر، پنج دستگاه کشت مستقیم و ریزدانه کار، سه دستگاه خشک کن و لیبل زن و یک دستگاه پهباد است.

وی افزود: اگر دنبال کاهش ضایعات و افزایش درآمد و ارزش افزوده محصولات هستیم باید به فناوری اطلاعات درستی برسیم و مطمئنا با توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، بخشی از مشکلات حوزه تولید ما حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اعتبار توزیع شهرستانی شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ ها، نسبت به ارائه درخواست اقدام کنند.

علوی گفت: خرید تضمینی محصولات، تامین کود و بذر یارانه‌ای، اختصاص یارانه بیمه محصولات دیم، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و آموزش‌ های رایگان به کشاورزان از جمله مشوق‌ هایی هستند که جهت افزایش بهره وری در اراضی دیم، در طرح جهش تولید در دیمزارها و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اختیار کشاورزان قرار داده می‌ شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار