ساخت 30 درصد از قطعات آداپتور برق و تصفیه آب کشور در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: کارگاه ساخت آداپتور برق و تصفیه آب چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز این بخش را در کشور تولید می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 10 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، فرشاد مقیمی امروز در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: کارگاه ساخت آداپتور برق و تصفیه آب این استان ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز این بخش را در کشور تولید می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: روند ساخت آداپتور برق و تصفیه آب با وجود شرایط محدود در این استان امیدوارکننده است و میزان تولید توسعه پیدا کرده و افزایش ظرفیت تولید نیز با تخصیص اعتبار و استفاده از سرمایه در گردش انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۵ شهرک نیروگاهی مصوب در کشور، اضافه کرد: شهرک‌های نیروگاهی در چهار استان یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است که در آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و پنل خورشیدی در این استان‌ها نصب می‌شود.

مقیمی عنوان کرد: این شهرک‌های نیروگاهی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی و استقرار پنل‌های خورشیدی فعالیت دارند و برق تولیدی را در اختیار شبکه قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: علاوه بر ایجاد شهرک‌های نیروگاهی اختصاصی که در حال اجراست، ۹۲ شهرک به وسعت پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در کشور وجود دارد که ظرفیت و چارچوب اولیه برای استقرار این واحد‌ها را دارند که به مجموعه وزارت نیرو معرفی شده و تاییده اولیه را گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: زمینه برای حضور یک سرمایه‌گذار در حوزه تجهیزات مخابراتی در چهارمحال و بختیاری فراهم شده و این شرکت در آینده‌ای نزدیک فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند و محصولات این شرکت قابلیت صادرات دارد.

وی به بازدید خود از واحد‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: واحد‌های توانمندی در این استان فعال شده است که نیاز به منابع مالی برای خرید تجهیزات و سرمایه در گردش دارند که تلاش می‌شود در این حوزه از این واحد‌ها حمایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار