واگذاری ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب به «راشا کاسپین»

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب به راشا کاسپین واگذار و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 15 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، علی محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ظهر امروز در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر زنجان با اشاره به توسعه ۱۲ کیلومتری شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر زنجان اظهارداشت: ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، حفظ بهداشت آب‌های زیرزمینی، تولید بیشتر پساب برای صنایع مستقر در اطراف شهر زنجان را از اهدف اجرای این طرح بیان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: هم اکنون ۶۰ درصد از شهر زنجان زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این میزان در بازه زمانی میان مدت، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته ۳۰ کیلومتر ترمیم آسفالت معابر شهری به دلیل توسعه شبکه فاضلاب از سوی این شرکت انجام شده است.

نادرخانی گفت: در جدیدترین اقدام برای توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر زنجان، خط اصلی خیابان رهبری، اتصال خط فاضلاب زینبیه شرقی به غربی، کوچه شهدا و مناطق گونیه و حق وردی به طول ۱۲ کیلومتر اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان برای اجرای این میزان شبکه جمع‌آوری فاضلاب اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت اعتبارات، کار‌های بزرگی در حوزه توسعه خدمات فاضلاب در شهر زنجان انجام پذیرفته که با همراهی دستگاه‌ها، رسانه‌ها و مردم می‌توان شتاب بیشتری به این روند داد.

نادرخانی تاکید کرد: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب به راشا کاسپین واگذار می‌شود و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار