کاهش ۴ و نیم درصدی آمار بیکاری در آذربایجان غربی

حمایت از مشاغل خرد و اعطای تسهیلات در کنار احیای واحد‌های راکد از عوامل اثرگذار بر روندتوسعه اشتغال در آذربایجان غربی است.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 17 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی با حضور اعضای کارگروه و جمعی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان برگزار شد.

محمدصادق معتمدیان ،استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت : مهمترین گام‌هایی که در راستای تکمیل زیر ساخت‌های آموزشی باید برداشت صرفا جهت ایجاد عدالت آموزشی است تا همه سطوح جمعیتی در نظام آموزشی جایگاه یکسانی داشته باشند.

وی افزود: آموزش مهارت آموزی در کشورهای توسعه یافته یک اصل پایدار است و در کشور ما نیز این موضوع جایگاه ویژه‌ای دارد بنابراین آذربایجان‌غربی نباید از قطار توسعه آموزشی جا بماند.

وی با اشاره به تاثیر صنعتگران در توسعه آموزشی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتگران با همگام کردن دانش آموزان و دانشجویان و با ایجاد بستر متناسب با فضای صنعت و آموزش می‌توانند اعتبار علمی آینده صنعت را نیز در این استان تضمین کنند.

معتمدیان با بیان اینکه باید خلاهای آموزشی مهارتی در آذربایجان‌غربی شناسایی شود افزود: سازمان فنی حرفه‌ای یک ماه فرصت دارد تا با شناسایی این خلاها بر اساس مزیت‌های هر شهرستان از جمله کشاورزی، زنبورداری، گلخانه و شیلات مدار مهارت آموزی را با همکاری دیگر نهادها تبیین کند.

 

وی با تاکید بر اینکه شهرستان‌ها و مناطقی که نیاز به آموزش مهارت اموزی دارند باید به صورت تخصصی شناسایی شوند افزود: شورای مهارت اموزی در طول ۲ ماه باید از طریق اتاق بازرگانی، اصناف و بخش خصوصی نیازسنجی لازم را انجام دهد و میزان نیاز واقعی رشته‌ مشخص شود تا در کنار آموزش‌های مقدماتی نیاز به آموزش‌های پیشرفته نیز در مدار حرفه آموزی توسعه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار