۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در پرویزخان قصرشیرین کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از یک دستگاه کامیون در مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین کشف شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 17 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «مهدی حاجیان» افزود: ماموران انتظامی قصرشیرین حین گشت زنی در حوالی مرز رسمی پرویزخان به یک دستگاه کامیون تانکردار ویژه حمل سوخت مشکوک شد و آن را جهت بازرسی توقیف کردند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از این کامیون تانکردار در مجموع ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط شد و طبق نظر کارشناسان ارزش سوخت توقیفی هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مقابله با پدیده قاچاق سوخت یکی از مهم ترین برنامه های پلیس است، گفت: در این راستا پرونده ای تشکیل و برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضائی ارسال شد.

همچنین رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه نیز از کشف و توقیف ۲ هزار و ۷۶۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در گمرک پرویزخان قصرشیرین توسط ماموران پلیس خبرداد و افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشتزنی در گمرک پرویزخان موفق به شناسایی ۶ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شدند.

سرهنگ «جلیل سلطانی» افزود: در بازرسی هایی انجام گرفته از خودروهای توقیفی ۲ هزار و ۷۶۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال کشف شد و در این رابطه پرونده هایی تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضائی جهت بررسی های بیشترارجاع شد.

 بیش از ۵۰۰ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق از ابتدای امسال تاکنون با اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه از قاچاقچیان سوخت در شهرستان قصرشیرین کشف و توقیف شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار