آلودگی هوا و آب آشامیدنی سالم از دغدغه‌های عسلویه محسوب می شود

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: آلودگی هوا و آب آشامیدنی سالم، مهم‌ترین دغدغه از تهدیدکننده‌های محیطی سلامت شهرستان به شمار می‌روند.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 05 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر، محمدامین شایسته نیا در جلسه اندیشگاه سلامت شهرستان عسلویه ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت مداخلات اعضای اندیشگاه سلامت افزود: اندیشگاه سلامت شهرستان باید فعال‌تر از گذشته به دنبال شناخت راهکار‌های رفع موانع موجود سلامت شهروندان باشد.
وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی در اندیشگاه را امری ضروری دانسته و اشاره کردند: تعامل بین بخشی در کارگروه‌های تخصصی، شناسایی عوامل خطر محیطی را تسریع داده و چالش‌های موجود شهرستان را بهبود می‌بخشد.
شایسته نیا ادامه داد: ایجاد فرایند‌های لازم از جمله استفاده از آب‌شیرین‌کن در شهرستان و توسعه لوله‌های انتقال آب در مناطق کم برخوردار، می‌تواند گامی ارزنده در سلامت آب آشامیدنی شهرستان بردارد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه تشخیص به‌موقع تغییر در کیفیت آب را خط نخست سلامت آب شهرستان خواند و گفت: شبکه بهداشت و درمان و سایر ادارات ناظر بر آب شرب شهروندان، اقدامات لازم از جمله کلرزنی، کنترلی پیشگیری از آلودگی آب، رفع ترکیدگی لوله‌ها و ... به‌منظور کاهش بار بیماری‌هایی مثل التور را برنامه‌ریزی و اجرایی می‌نمایند.
بررسی عواملی مؤثر بر سلامت مردم از وظایف اندیشگاه سلامت است
رییس اندیشگاه سلامت استان بوشهر نیز گفت: اندیشگاه سلامت محلی برای گفتگوی صاحب‌نظران در خصوص چالش‌های موجود بر سر راه توسعه پایدار سلامت در استان و شهرستان‌هاست که اتاق فکر اندیشگاه سلامت عوامل مؤثر بر سلامت فراتری را در سطح وزارت بهداشت در حوزه محیطی، روانی و ساختاری که به‌نوعی به جامعه هدف مربوط می‌شود بررسی می‌کند و به راهکار‌های اساسی و آینده‌نگر می‌پردازد.
دکتر زینب حسینی ضمن تأکید بر مؤلفه‌های سلامت افزود: شهرستان عسلویه به سبب احاطه صنعت تحت تأثیر عوامل آلاینده محیط‌زیست و آلودگی هوا قرار دارد که با سلامت مردم در ارتباط مستقیم است. قطعاً یکی از مسائل و فاکتور‌های تهدیدکننده سلامت در شهرستان عسلویه، آلایندگی صنعت علی‌الخصوص آلودگی هوا است، اما از فاضلاب‌های صنعتی، بیماری‌های مزمن و... نباید غافل شد.
حسینی بیان کرد: مسئول اندیشگاه سلامت شهرستان با بررسی موضوعات موجود و اعلام به اندیشگاه استان زمینه بررسی‌های بیشتر بین مسئولین کشوری را فراهم می‌نماید و اندیشگاه سلامت مکانی برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های مداخلاتی جهت رفع معضلات سلامت است که تاکنون توانسته است گام‌های مثمر ثمری را بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار