برگزاری کلاس آموزشی پایدارسازی طرح‌های اشتغال برای مددجویان مجری طرح دامداری در کمیته امداد نکا

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا گفت: کلاس آموزشی پایدارسازی طرح‌های اشتغال دام سبک و سنگین به همراه تحویل داروهای دامی برای ۲۶ نفر از مجریان طرح اشتغال با همکاری دامپزشک مجرب در کمیته امداد شهرستان نکا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱ 01 June 2024

به گزارش تابناک مازندران، رمضان حسینی بیان داشت: کلاس آموزشی پایدارسازی طرح‌های اشتغال دام سبک و سنگین به همراه تحویل داروهای دامی برای ۲۶ نفر از مجریان طرح اشتغال با همکاری دامپزشک مجرب در کمیته امداد شهرستان نکا برگزار شد.

 

برگزاری کلاس آموزشی پایدارسازی طرح‌های اشتغال برای مددجویان مجری طرح دامداری در کمیته امداد نکا  

وی با توجه به استعداد پرورش دام در این شهرستان افزود: این دوره آموزشی با هدف ارتقاء سطح علمی و دانش دامداران تحت حمایت و پایدارسازی طرح‌های اشتغال، برگزار شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا با اشاره به حضور ۲۶ نفر از مجریان طرح‌های دامداری در این دوره آموزشی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی یک روزه آموزش‌های لازم در زمینه مبارزه با بیماری‌های انگلی دام‌ها و لزوم مبارزه و پیشگیری از آنها، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، شیوه‌های مبارزه با آفات، اصول تغذیه مناسب، بیمه دام‌ها، تاثیرات سوء بیماری بر تولیدات دامی، تبدیل روش‌های سنتی دامداری به روش‌های علمی و چرای بی‌رویه مراتع و چراگاه‌ها، به مددجویان ارائه شد.

حسینی همچنین با بیان اینکه، شناخت علائم بیماری‌های مختلف می‌تواند در پیشگیری از آنها برای حفظ دام موثر باشد، افزود: توسط دامپزشک مجرب در این دوره آموزشی، نکاتی از علائم بیماری‌هایی مانند تب برفکی، هاری، تب کریمه کنگو، سیاه زخم و بهداشت جایگاه دام‌ها ارائه و داروهای پیشگیری از این بیماری‌ها بین شرکت کنندگان توزیع شد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار