رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:

عدم اعلام روسای ستادهای انتخاباتی تا کنون در کرمانشاه/انتخابات در نهایت سلامت و امنیت برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر برگزاری انتخابات در نهایت سلامت و امنیت گفت: روسای ستادهای انتخاباتی تاکنون در کرمانشاه مشخص نشده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸ 13 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی پیش از ظهر امروز پنجشنبه (۲۴ خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن شهدای مرز استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید روسای ستاد خود را به ستاد انتخابات استان معرفی کنند.

وی افزود: در صورت تمایل کاندیداها برای سفر به استان کرمانشاه، باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و هر ۶ کاندیدا تشریفات ویژه خود را دارند؛ تا این لحظه هیچ یک از کاندیداهای روسای ستاد خود را به صورت رسمی معرفی نکرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: قاضی‌زاده هاشمی و پورمحمدی حتی به صورت رسانه‌ای رئیس ستاد خود را معرفی نکرده‌اند، در صورت اقدام برای سفر کاندیداها مقدمات لازم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: مکان‌های دارای مجوز و همچنین مکان‌های ممنوع برای تاسیس ستاد مشخص شده که مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود و گره ترافیکی رخ ندهد، همچنین مکان‌هایی اعلام شده که ۲ ستاد خیلی نزدیک به هم نباشند.

شعبانی خاطرنشان کرد: میدان فردوسی، میدان آیت الله کاشانی، چهارراه مدرس تا میدان انقلاب اسلامی، میدان ۱۷ شهریور تا چهارراه نوبهار، میدان مسکن و ۳۰ متری دوم تا چهارراه نوبهار شامل مکان‌های ممنوعه برای تاسیس ستاد هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: فضای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم بود، اما با دستور شورای نگهبان انتخابات به صورت دستی برگزار می‌شود؛ تمام تعرفه‌ها تا هفته آینده به استان منتقل خواهد شد، یک میلیون تعرفه معادل ۲۰ درصد بیشتر از تعداد افراد مجاز به مشارکت در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه حتی یک مورد گزارش کمبود تعرفه نداشتیم، امکان مشارکت هیچکس سلب نمی‌شود و تعداد شعب نیز کاهش نخواهد یافت.

شعبانی تشریح کرد: مقام معظم رهبری فرمان مشارکت حماسی بالا دادند و در این راستا تمام توان خود را برای تحقق این امر به کار می‌گیریم.

وی در خصوص بازرسان صندوق‌ها بیان کرد: پیشنهاد شورای نگهبان مبنی بر یک بازرس برای ۱۰ شعبه و پیشنهاد ما یک بازرس برای چهار شعبه است، همچنین هر شعبه پنج نفر ناظر شورای نگهبان خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ابراز کرد: مشارکت در انتخابات با ارائه شناسنامه یا کارت ملی بدون ضرب مهر انجام می‌شود و به همین دلیل حساسیت بسیاری در شعب وجود خواهد داشت، تصویر کارت ملی در بانک‌های وزارت کشور موجود است و امکان تخلف وجود ندارد.

وی در خصوص موضع‌گیری مدیران در فضای انتخابات یادآور شد: دولت هیچ کاندیدایی ندارد و هر فردی که حضور می‌یابد دولت خود را تشکیل می‌دهد، دولت شهید رئیسی با شهادت ایشان به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: سلامت انتخابات باید در حد اعلی رعایت شود، با حضور کاندیداهای موجود فضای رقابتی شدن انتخابات فراهم است، هیچ دغدغه امنیتی وجود ندارد و برگزاری انتخابات با امنیت کامل همراه است، تمام توان خود را برای برگزاری انتخابات در نهایت سلامت به کار می‌گیریم.

شعبانی عنوان کرد« موضوع مشارکت مهم‌ترین رکن انتخابات است، نظام جمهوری اسلامی ایران در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخی خود قرار دارد، زیرا در حال رسیدن به جایگاه اصلی خود در دنیا است.

وی ادامه داد: امروز می‌توانیم موازنه‌های جهان را بر هم بزنیم و ایران در حال به دست آوردن جایگاه اصلی خود است، حضور مردم در تشییع شهید جمهور یکی از نشانه‌ها بوده و حضور در انتخابات به منزله رای آری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، زیرا مشارکت مردم برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان یأس‌آور خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار