امام جمعه کرمانشاه:

لزوم رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی/شایعه سازی شرعا حرام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر لزوم رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: شایعه‌سازی در خصوص افراد شرعاً حرام است.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸ 14 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز جمعه (۲۵ خردادماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: ما در شرایط بسیار حساس و تاریخی انقلاب قرار داریم که در طول ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب هیچوقت انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت و مظلومان و محرومان عالم به این اقتدار نبودند که الان هستند وجبهه استکبار هیچوقت به این ضعف و فلاکتی که الان گرفتار شده‌اند نبوده است.

وی افزود: خدای متعال که از طریق این امتحانات بزرگ و صبر و حماسه سازی ملت شریف و راهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که نظام اسلامی را به پیش برده است و در این سال‌ها امتحان بزرگی گرفت و آن هم شهادت شهید جمهور و سیدالشهدای خدمت و همراهانشان که همه مایه افتخار بودند و ملت شریف ما در یک امتحان دیگر قرار گرفت که آن هم انتخاب رئیس جمهور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: کسانی که خودشان را برای ریاست جمهوری نامزد کردند و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند، آنها هم در معرض امتحان بسیار مهمی قرار دارند؛ بنابراین بدانید یک تکلیف الهی به دوش همه ی ما آمده است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: دشمن از آن جایی که ضربه های سختی در طوفان الاقصی و عملیات الوعد الصادق و دیپلماسی جهادی دولت سیزدهم از جمهوری اسلامی خورده است و احساس می‌کند فرصتی پیدا کرده که بتواند آن شکست های پی در پی را به قدری جبران کند؛ بنابراین باید بسیار مراقب باشیم.

وی عنوان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری و هوادارانشان توجه داشته باشند به اینکه کسانی مورد تایید شورای نگهبان که جایگاه قانونی تایید صلاحیت ها است قرار گرفته اند، این مورد را توجه بفرمائید که حتما این نامزد‌ها صلاحیت این را داشته اند که تایید شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان تشریح کرد: نامزدهای ریاست جمهوری و هوادارنشان سعی کنند رعایت اخلاق و آداب و حدود شرعی در تبلیغات و اظهار نظرها را کنند، چیزی به اسم افشاگری و چیزی که سند و مدرکی ندارد و کسی آن را علیه دیگران شایعه می‌کند که آن فرد را در چشم مردم بد جلوه بدهد حرام است.

وی خاطرنشان کرد: مراقب باشید دستان شیاطین مشغول دروغ سازی و شایعه پراکنی علیه همه نامزدهای انتخاباتی است، برای اینکه اساس جامعه ما را سیاه و منفور نشان دهند و این از توطئه‌های بزرگ شیاطین و صهیونیست ها است که بخواهند جوری وانمود کنند که تمامی نامزدها چهره‌های خطا کاری هستند در حالی که اصلا اینطور نیست و این شخصیت ها بهترین هایی بوده اند که شورای نگهبان توانسته است از بین نامزد ها انتخاب کند.

وی افزود: ملت ما ملت بزرگ فاخر و فرهیخته ای است که مردم می‌توانند تشخیص دهند بر اساس ملاک ها معیار هایی که خود دارند و توجه داشته باشید که ما نیازمند مدیر قوی و توانمند هستیم و باید در انتخاب خود دقت کنیم.

غفوری ادامه داد: نامزد انتخاباتی اصلح باید شرایطی داشته باشد، مثلا نسبت به مردم مهربان باشد و نسبت به دشمنان دشمنی کند، مثل شهید رئیسی که در مرز بندی دشمنان صراحت داشت و به لبخند دشمن اعتماد نمی کرد و دقت کنید که کدام نامزد ها مظهر شعار های انقلاب اسلامی است.

غفوری سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) را به رهبر معظم انقلاب و همه شیعیان و علما تسلیت گفت و به خصوصیات بارز امام و احادیث ایشان اشاره کرد که فرموده است: ما را نزد خودتان حاضر بدانید و خود را به کار نیک عادت دهید و از اهل خیر باشید تا با همین نشانه ی نیک نشان داده شوید و فرزندان و شیعیانم را به این برنامه فرمان می دهم که رعایت کنند.

وی با اشاره به عید سعید قربان و تبریک آن بیان کرد: کسانی که توان قربانی کردن دارند قربانی کنند در کشتارگاه هایی که نکات بهداشتی و آداب ذبح شرعی را رعایت می‌کنند و بین فقرا تقسیم کنند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: زیارت سید الشهدا (ع) را در روز و شب عرفه و روز و شب عید قربان بخوانید که بسیار سفارش شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار