رئیس پلیس راه کرمانشاه خبر داد؛

آغاز اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک گذرموقت غیرمجاز در کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک گذرموقت غیرمجاز و فاقد اعتبار در راه‌های برون شهری این استان از شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶ 15 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عبدالحسین زارع شامگاه روز گذشته جمعه (۲۵ خردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وسایل نقلیه ای با پلاک گذر موقت وجود دارند که تردد این دسته از وسایل نقلیه در راه‌ها به صورت موقتی است.

وی افزود: این پلاک با هدف پیگیری تخلفات رانندگی، جرایم اجتماعی، شناسایی و کنترل وسایل نقلیه مذکور در هنگام خروج از کشور بر روی این دسته از خودروها نصب می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: تمام این پلاک‌ها دارای تاریخ پایان اعتبار بوده که روی آنها حک شده است و مالکان آنها پس از این تاریخ یا باید نسبت به تمدید آن اقدام و یا مبادرت به خارج کردن از کشور کنند در غیر این صورت تردد در راه‌ها برایشان ممنوع است.

زارع ادامه داد: همچنین فقط شخصی که مدارک گمرک و اسناد صادره از سوی پلیس به نام وی است اجازه استفاده و رانندگی با خودروی گذر موقت را دارد.

وی یادآوری کرد: خرید و فروش و اجاره این خودروها با هر روشی مانند قطعی یا وکالتی و… غیر قانونی و ممنوع بوده و خریداران آنها هیچ گونه خدماتی از جمله پلاک ملی، کارت سوخت، کارت خودرو دریافت نخواهند کرد و سند مالکیت نیز منتقل نمی‌شود.

زارع در پایان یادآور شد: بر اساس موارد گفته شده طرح برخورد با خودروهای پلاک گذر موقت غیر مجاز و فاقد اعتبار با بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات هوشمند در سراسر استان اجرا و از تردد این خودروها جلوگیری به عمل آمده و ضمن اعمال قانون و توقیف برای تعیین تکلیف و سیر مراحل قانونی به مراجع دارای صلاحیت معرفی خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار