استمرار رتبه نخست خوزستان در تولید گندم و چغندر در دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از دستیابی به رکورد تولید گندم و چغندرقند در کشور و استمرار رتبه نخست خوزستان در این زمینه در دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ 16 June 2024

تابناک خوزستان: محمد راضی‌جلالی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم و کسب رتبه نخست استان در تولید گندم و چغندرقند، اظهار کرد: میزان خرید گندم از کشاورزان در سال پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم، یعنی در سال ۱۳۹۹-۱۴٠٠، یک میلیون و ۸۰ هزار تن بوده که این میزان در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱، به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن رسید و در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، به میزان یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: به عبارتی میزان تولید گندم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۹ درصد افزایش داشته است.

راضی‌جلالی با اشاره به دستیابی به رکورد حمل محصول گندم در کشور عنوان کرد: فرآیند برداشت گندم در سطح استان در حال انجام است و تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان یادآور شد: با توجه به وقوع پدیده بارشی بی‌سابقه همزمان با بازه زمانی برداشت گندم، با بسیج همگانی دستگاه‌ها، نهادها و بخش خصوصی رکورد حمل بار محصول گندم به میزان تقریبا ۸۰۰ هزار تن در بازه زمانی ۸ روز، در کشور به استان خوزستان اختصاص یافت.

وی در خصوص دستیابی به رکورد برداشت محصول چغندرقند، بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با بیش از ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و تخمین تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول چغندر قند، استان خوزستان در این زمینه نیز رکورددار تولید در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار