رئیس جمهور منتخب باید در عمل به وعده‌ها تلاش کند

خطیب نماز جمعه قم گفت: امروز و با رای مردم رئیس جمهور کشور انتخاب می‌شود و با تنفیذ حکم توسط رهبر انقلاب کار‌ها را به عهده می‌گیرد و باید در عمل به وعده‌های داده شده تلاش کند.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ 06 July 2024

به گزارش تابناک قم، خطیب نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این مطلب گفت: امروز و با رای مردم رئیس جمهور کشور انتخاب می‌شود و با تنفیذ حکم توسط رهبر انقلاب کار‌ها را به عهده می‌گیرد و باید در عمل به وعده‌های داده شده تلاش کند.

آیت الله سعیدی بر دقت هرچه بیشتر رئیس جمهور منتخب بر عزل و نصب کارگزاران دولت تاکید کرد و گفت: همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند فردی که با انقلاب زاویه دارد و دلبسته آمریکاست به درد مردم نمی‌خورد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران گفت: دولت چهاردهم باید برای رفع این تحریم‌ها تلاش کند.

آیت الله سعیدی گفت: دو راهکار برای رفع تحریم‌های ظالمانه وجود دارد: یک-مذاکره‌ای که با عزت و حکمت برای رفع تحریم‌ها انجام شود و دوم خنث یسازی تحریم که حتی مهم‌تر از مذاکره‌ی با عزت و حکمت است.

وی در ادامه به شانزدهم تیرماه روز مالیات پرداخت و افزود: مالیات از منطقی‌ترین و بهترین شیوه‌های تامین بودجه در کشور است.

خطیب نماز جمعه قم همچنین به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و گفت: محرم و مخصوصاً عاشورا عرصه تقابل حق و باطل بود و افرادی مثل عمر سعد هم که تلاش کردند بینابین حرکت کنند عاقبت به ذلت افتاده و هم در دنیا و هم در آخرت بازنده شدند.

وی حماسه و حادثه عاشورا را نتیجه برخورد دو نوع اسلام دانست و گفت: ما با دو نوع اسلام روبرو هستیم: اسلام حسینی و اسلام یزیدی، اسلام عزت و اسلام ذلت و اگر فرق این دو اسلام را بدانیم نمی‌توانیم در امور مهم و سرنوشت سازی مثل انتخابات بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه قم همچنین به ۲۱ تیرماه سالروز سرکوب قیام مردم علیه کشف حجاب پرداخت و گفت: تمام احکام الهی از جمله عفاف و حجاب دارای حکمت است و آنچه از آیات قرآن استنباط می‌شود این است که دلیل اصلی پوشش برای زنان و مردان پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه و حفظ امنیت است.

آیت الله سعیدی گفت: در قرآن تاکید شده که منشا بسیاری از مزاحمت‌ها نسبت به بانوان نوع رفتار و جلوه نمایی خود آنهاست.

امام جمعه قم با اشاره به آموزه‌های قرآنی برای فرهنگسازی عفاف و حجاب در سطح جامعه گفت: قرآن برای نهادینه‌سازی عفاف و حجاب در جامعه با روش‌هایی همچون فرهنگ سازی عمل می‌کند و امیدواریم بانوان به وسیله آشنایی با فرهنگ اسلام از یک سو و آشنایی با کید و مکر دشمنان در این عرصه نیز با انتخاب درست راه نفوذ را بر دشمنان ببندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار