مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری پزشکیان برگزار شد/ حواشی مراسم به روایت تابناک

مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت چهاردهم با حضور مهمانان داخلی و خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس دولت جدید سوگند یاد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴ 30 July 2024

به گزارش تابناک، مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور ایران امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ساعت ۱۶ در محل برگزاری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی با حضور بیش از ۷۰ هیات از کشورهای خارجی در سطح رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس‌ مجلس، معاون رئیس جمهور، معاون نخست وزیر، وزیرخارجه و سفرا و همچنین سازمان بین المللی و منطقه‌ای در حال برگزاری است.

پزشکیان: مردم محور توسعه کشور هستند
وفاق ملی یعنی دست برداشتن از اختلافاتی که جز بر پایه نفسانیت شکل نگرفته و دست در دست هم نهادن برای دستیابی به این چشم انداز؛ مگر مردم ما در این انتخابات چیزی جز این خواستند. جهان نیز نیازمند بهره‌برداری از این فرصت کم‌نظیر برای حل و فصل مشکلات منطقه‌ای و جهانی با مشارکت ایران قدرتمند و صلح‌طلب است.مردم صرف نظر از سلیقه قومیت، مذهب  و جنسیت محور توسعه کشور هستند. باید به عزت، کرامت و حرمت انسان به ویژه نسل جوان و زنان و دختران که از نادیده گرفته شدن و تحقیر و تحمیل آزرده شده‌اند بازگردیم.
هیچ کس در دنیا نمی‌پذیرد که رئیس رژیمی که در غزه با زنان و کودکان می‌جنگد و بر سر آنها بمب می‌ریزد، مورد تشویق قرار گیرد. گویا برای برخی از مدعیان تمدن، حقوق اساسی انسان‌ها بر اساس رنگ پوست و دینشان سنجیده می‌شود
 
ما نوادگان سعدی آرزوی جهانی را داریم که همه در گفتار و کردار باور داشته باشیم که بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماندقرار
 
نمی‌توان نام خود را انسان گذاشت و در برابر این همه جنایت سکوت کرد. ما خواهان جهانی هستیم که در آن مردم سرافراز فلسطین از چنگ اشغال و ظلم و نسل کشی رها شده باشند و رویای هیچ کودک فلسطینی زیر آوار خانه پدری مدفون نماند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار