همه نهادها پای کار مراقبت‌ از طبیعت و محیط زیست

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: ما نباید فقط انتظار داشته باشیم که سازمان محیط زیست یک پلیس خوب باشد، بلکه همه نهادها و دستگاهها باید پای کار طبیعت و محیط زیست باشند.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ 03 August 2024

به گزارش تابناک قم، محمدحسین بازگیر در گفت‌وگویی اظهار داشت: ردپای اکولوژیک در کشورمان بیش از 3 برابر ظرفیت زیستی ما بوده و این یعنی سبک زندگی در ایران مسرفانه است و نیازهای ما از اندوخته نسل‌های گذشته و آینده تأمین می‌شود. 

وی افزود: امروز حفظ طبیعت و محیط‌ زیست در کشورمان نه فقط یک واجب شرعی و قانونی، بلکه یک ضرورت و نیاز عقلی و حتمی است که بر اساس اصل 50 قانون اساسی، یک وظیفه همگانی برشمرده شده است. 

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قم از عدم توجه لازم به این مسأله بسیار حساس و حیاتی انتقاد کرد و گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب، این موضوع بیش از گذشته در اولویت قرار گرفت، اما همچنان به لحاظ اعتبارات بسیار در مضیقه است.

وی برخی از معضلات و چالش‌های زیست‌محیطی استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: ما نباید فقط انتظار داشته باشیم که سازمان محیط زیست یک پلیس خوب باشد، بلکه همه نهادها و دستگاهها باید پای کار طبیعت و محیط زیست باشند.

بازگیر در پایان، پیشگیری از تخریب محیط زیست را قطعاً بهتر از مقابله و برخورد قهری با متخلفان دانست و گفت: تمامی نهادها به ویژه مراکز علمی و آموزشی باید در امر فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی زیست محیطی در جامعه، حضوری فعال و اثرگذار داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار