تقویت سطح ایمنی شهرک صنعتی شکوهیه قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به ایجاد شبکه رادیویی به منظور برقراری ارتباط میان ایستگاه‌های آتش‌نشانی و حراستی شهرک صنعتی شکوهیه گفت: سطح ایمنی این شهرک که یکی از مهمترین قطب‌های صنعتی کشور است به صورت مستمر تقویت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ 03 August 2024

به گزارش تابناک قم، وحید آشتیانی روز جمعه در گفت‌وگویی افزود: برقراری ارتباط رادیویی بین ایستگاه‌های آتش نشانی شهرک می‌تواند در حضور به موقع و مدیریت بهتر حریق مؤثر بوده و در ارائه خدمات ایمنی با کیفیت بهتر نقش مهمی داشته باشد.

وی شهرک صنعتی شکوهیه را جزو شهرک‌های مهم کشور دانست و افزود: باتوجه به تنوع تولیدات، صنایع مختلف و وسعت شهرک باید مساله پدافند غیر عامل برای ارتقاء کیفی ایمنی شهرک، بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

وی اخذ مجوز شبکه فرکانس از سازمان تنظیم مقررات رادیویی را از موارد مرتبط با پدافند غیر عامل مطرح کرد و گفت: شبکه فرکانسی بیسیم این قابلیت را دارد که در موارد بحران و قطعی شبکه تلفن همراه امکان برقراری ارتباط پایدار را فراهم کند.

آشتیانی گفت: شبکه ارتباطی رادیویی بیسیم در شهرک صنعتی شکوهیه با نصب بیسیم به‌صورت خودرویی، ثابت و دستی و منصوبات مربوط به دکل در ۲ ایستگاه آتش نشانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال انجام شده و مورد بهره برداری قرار گرفته‌است.

شهرک صنعتی شکوهیه قم مهمترین کانون انجام فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز و قلب کشور، بسیاری از صنعتگران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در آن هستند.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار