دستگیری جاعل مهرهای دولتی در قم

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری، پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست متهم به جعل مهرهای متعدد دولتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰ 03 August 2024

حجت الاسلام و المسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب قم امروز ۱۳ مردادماه طی گفت‌وگویی از دستگیری، پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست متهم به جعل مهرهای متعدد دولتی خبر داد و گفت: متهم با جعل مهر و امضای ادارات، از این اسناد جعلی به نفع خود سوء استفاده کرده است.

دادستان قم با اعلام اینکه با صدور دستورات قضایی شعبه ۷ بازپرسی استان و بازرسی از منزل متهم تعدادی مهرهای جعلی، مهر بورس و اقلام و تجهیزات نظامی و انتظامی اعم از دستبند و بی‌سیم یافت شده است، سرقت و کلاهبرداری را نیز از دیگر اتهامات این فرد برشمرد.

این مقام قضایی افزود: پرونده با کیفرخواست برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به ماده ۵۲۵ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) تصریح کرد: هر کس یکی از احکام یا امضاء یا مهر قضات یا یکی از رؤسا یا کارمندان و مسئولین دولتی از حیث مقام رسمی آنان یا مهر، تمبر و علامت یکی از شرکت‌ها یا مؤسسات یا ادارات دولتی یا احکام دادگاه‌ها یا اسناد و حواله‌های صادره از خزانه دولتی یا سایر موارد مندرج در این ماده را جعل کند یا با علم به جعل یا تزویر استعمال کند یا داخل کشور نماید علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از یک تا ده سال محکوم خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار