آیین بزرگداشت شهید ابراهیم آقایی آنالوچه در قم

آیین بزرگداشت شهید "ابراهیم آقایی آنالوچه" یکی از شهیدان تازه شناسایی شده جنگ تحمیلی، عصر یکشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی‌ بن‌ جعفر(ع) شهر قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵ 05 August 2024

 به گزارش تابناک قم، در این آیین پرفیض معنوی که با ذکر مصیبت سرور و سالار شهیدان همراه بود، از مقام شامخ این شهید والامقام و سال‌ها صبر و استقامت خانواده صبور و مقاوم او تجلیل به عمل آمد.

در این آیین احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری قم، حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) هم حضور داشتند.

شهید ابراهیم آقایی آنالوچه فرزند خداکرم، در سال ۱۳۴۳ در شهر مقدس قم متولد شد.

این شهید گرانقدر در دوران پیش از پیروزی انقلاب، در عرصه مبارزه با رژیم پهلوی حضوری فعال داشت و در جریان راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های خیابانی مردم قم نیز بارها با ماموران شاهنشاهی درگیر شده بود.

شهید آقایی پس از پیروزی انقلاب و در همان ایام آغازین جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن اسلامی روانه جبهه‌های حق علیه باطل شد.

این شهید گلگون کفن و حماسه‌ساز دوران دفاع مقدس، در اسفندماه سال ۱۳۶۰ و در عملیات چزابه به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد، و پس از تحمل شکنجه‌های فراوان شربت شهادت نوشید.

پیکر شهید آقایی که به علت جراحت‌های زیاد، قابل شناسایی نبود، به عنوان شهید گمنام در گلزار شهیدان شهر سپیدان استان فارس دفن شد و پس از ۴۳ سال گمنامی، به‌تازگی و با اعلام نتایج آزمایش دی‌.ان.ای، هویت این شهید مشخص و به خانواده او اطلاع داده شد.

قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید و ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

استان قم ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد و جمعیت ایثارگری آن شامل شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های‌شان حدود ۷۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار