افزایش۱۶ درصدی تصادفات منجر به فوت در قم

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تصادفات منجر به فوت در محورهای برون شهری این استان ۱۶ و تعداد تصادفات جرحی نیز ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته‌است.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ 05 August 2024

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مختار پناهی روز دوشنبه درگفت و گویی افزود: همچنین دراین مدت ۸۹ نفر در محورهای برون شهری قم فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: طی همین مدت درکل ، ۲ هزار و ۳۵ مورد تصادف در محورهای برون شهری قم رخ داده‌ که منجر به مصدومیت ۵۲۲ نفر شده‌است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه یک‌هزار و ۶۰۰ مورد تصادف خسارتی نیز رخ داده‌است که افزایش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

پناهی گفت: طی این مدت همچنین پنج میلیون و ۲۰۵ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان قم صورت گرفته‌است که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به محورهایی که بیشترین فوتی را در سالجاری در استان قم داشتند بیان کرد: آزادراه قم - تهران با ۱۵ کشته، کمربندی قم - اراک با ۱۳ کشته و محور ساوه - سلفچگان با ۱۲ کشته بیشترین آمار فوتی را داشته‌اند.

رئیس پلیس راه قم همچنین با اشاره به بیشترین علت تصادف‌های برون شهری قم دراین مدت گفت: ۵۹ درصد از علت تصادف‌ها عدم توجه به جلو و خطای انسانی است و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه نیز ۱۸ درصد از علت تصادف ها را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۷ درصد تصادف‌ها مربوط به خودروهای سبک است است و بعد از آن موتور سیکلت ها ۱۳ درصد تصادف‌ها را شامل می‌شود.

پناهی یادآور شد: در مدت مذکور، ۶۵ هزار راننده در محورهای مواصلاتی استان قم توسط پلیس اعمال قانون شدند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار