زینیوندها را ارج نهیم

کد خبر: ۱۱۸۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲ 14 September 2024

تابناک ایلام ، بهروز مردانی ::استان ایلام هر چقد از نظر توسعه و توزیع امکانات و رفاهیات در سطح پایینی قرار دارد اما از نظر نیروی انسانی در بالاترین سطح علمی و در این زمینه غنی می باشد.

استانی کوچک با نیروی انسانی مستعد که بزرگترین سرمایه آن به شمار می رود همواره از نظر علمی علیرغم دوری از مرکز خوش درخشیده و بواسطه این ظرفیت مهم در کانون توجه ها قرار و نخبگان بسیاری را تحویل جامعه داده است.

با این خصوصیات اما بزرگترین چالش و معضل این استان نخبه کشی و دفن کردن نخبگان خود به دست خویش می باشد بطوریکه این خصیصه خبیث گریبان بسیاری از نخبگان استان را گرفته و با پرونده سازی، توزیع شبنامه و طومارها آنها را از مصادر مهم کشوری محروم و استان را با خسران مواجه کرده است.

اینک که فرزندی از دیار زاگرس (علی زینیوند) و براساس شایستگی در مسندی مهم تحت عنوان معاونت سیاسی وزارت کشور که نقش تعیین کننده ای در امور جاری کشور دارد جلوس کرده چه خوب است به دور از نگاه‌های قومی قبیله ای و کینه های سیاسی ایشان را حمایت و از این انتخاب احساس خرسندی کرد تا انگیزه ای برای سایرین و شکستن تابوی نخبه کشی شود.

باید اشاره کرد در حقیقت این نخبگان برند منطقه هستند که به عنوان نماد استان در سطوح مختلف مدیریتی کشور شناخته و هر چند ممکن است بصورت مستقیم تاثیری در توسعه استان نداشته باشند(که به اعتقاد نگارنده خواهند داشت) ولی بواسطه وجود آنها نگاه‌ها به استان معطوف و ارج و ارزشی به منطقه خواهند داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار