چه کسی بر خیابان‌های پایتخت طبیعت ایران حکمرانی می‌کند؟ سگ‌های ولگرد یا ...؟ + فیلم

کهگیلویه و بویراحمد - «تابناک» - جولان سگ‌های ولگرد در شهر یاسوج به گونه‌ای است که تقریبا هر کوچه و خیابانی برای خود تحت حکمرانی دسته‌ای از این حیوانات است.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹ 19 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در حالی که سال تحصیلی به صورت رسمی از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود، اما اقتدار کامل و حکمرانی سگ‌های ولگرد بر کوچه و خیابان‌های شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران، دغدغه‌ای برای دانش آموزان و اولیای آنها شده است.

این روز‌ها تکاپوی مدیران مدارس، معلمان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان، جلوه زیبایی به فضای جامعه در آستانه آغاز رسمی سال تحصیلی داده است، اما موضوعی عجیب و البته خطرناک همه این فضای با نشاط را تحت تاثیر قرار داده است.
واقعیت شهر یاسوج در مورد سگهای ولگرد و البته خطرات بیشمار آن ها به گونه‌ای شده که نه پیگیری خبرنگاران و کاربران فضای مجازی و نه مصوبات جلسات متعدد مسئولین تاکنون نتوانسته این معظل را حل کند.
با وجود برگزاری چندین جلسه در این خصوص و مصوبات متعددی که در زمینه ساماندهی سگ‌های ولگرد وجود دارد، اما هیچکدام تاکنون اجرایی نشد و در یک مورد که شهرداری‌ها در منطقه دوپشته دشت‌روم مکانی را برای ساماندهی سگ‌های ولگرد تعیین کرد، عده‌ای تحت عنوان فعال و دوستداران حیوانات ، درب مکان نگهداری سگ ها را باز گذاشتند و ۳۰۰ قلاده سگ به یکباره رها و مقتدرانه به شهر بازگشتند که از تبعات حضور دوباره آن ها در کوچه و خیابان ها ، چندین مورد سگ‌ گزیدگی رخ داد.
اکنون و در آستانه شروع به کار مدارس این موضوع دوباره نگران کننده شده است.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سگ‌های ولگرد در حیطه وظایف شهرداری یاسوج است، گفت: شهرداری در جلسات حضور پیدا نمی‌کند که گزارش دهد در این زمینه چه کاری انجام گرفته است. به هر حال امید می‌رود در فاصله چند روز مانده به اول مهر، شهرداری و دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند و نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار