فیلم /میان قلعه ،روستایی با طبیعت بکر و دیدنی در استان ایلام

روستای میانقلعه در 52 کیلومتری شهر سرابله و در بخش زاگرس ،دهستان بیجنوند واقع شده است. این روستا از روستاهای شهرستان چرداول محسوب می‌گردد. 
کد خبر: ۱۱۸۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶ 20 September 2024

تابناک ایلام ،مجتبی قیطاسی :: ایلام در میان رشته کوه زاگرس واقع شده است و این باعث شده که اقلیم کوهستانی و سرد و معتدل در شمال این استان  رو داشته باشد.

در این میان روستاها و شهرها در فصل بهار و تابستان به زیبایی در میان رشته کوه های زاگرس می‌درخشند. یکی از این روستاها، "میان قلعه"  است. 

روستای میانقلعه در 52 کیلومتری شهر سرابله و در بخش زاگرس ،دهستان بیجنوند واقع شده است. این روستا از روستاهای شهرستان چرداول محسوب می‌گردد. 

 میانقلعه از روستای های گمنام استان در حوزه گردشگری به شمار می آید .چراکه شاید کمتر افرادی به غیر از بومی های منطقه از جاذبه های دیدنی این روستا با خبر باشند .

این روستا در میان رشته کوه های زاگرس واقع شده است و با توجه به دارا بودن دو حلقه چشمه به نام چم سور (چشمه سرخ ) زیبایی خاصی به این روستا بخشیده است .

چشمه سرخ که در حدود 2 کیلومتری از سمت شمال روستای میان قلعه در نزدیکی تنگه ای به نام "ون آو" قرار دارند. این چشمه ها آب شرب و بخشی از مصرف کشاورزی این روستا را تامین می کنند .

چشمه سرخ جاذبه ای بکر و دیدنی به این منطقه هدیه کرده کرده است که میتوان به مهم ترین آنها، شالیزار ها و آبشار "ور طاف" اشاره کرد .

در ویدیو فوق گوشه ای از زیبایی و طبیعت بکر این منطقه در شهریورماه 1403 را برای شما مخاطبین گرامی به نمایش می گذاریم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار