ایجاد۲۳۵۶فرصت شغلی برای مددجویان

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانواده مددجویان زیر پوشش این نهاد با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۳۵۶ نفر از مددجویان فرصت شغلی ایجاد شد.
کد خبر: ۱۷۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 30 January 2016

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانواده مددجویان زیر پوشش این نهاد با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۳۵۶ نفر از مددجویان فرصت شغلی ایجاد شد.

به گزارش تسنیم ، علی نامدار در گردهمایی مسئولان و کارشناسان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان اظهار داشت: به منظور توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و برای تحقق این هدف لازم است با دستگاه‌های اجرایی تعامل سازنده‌ای برقرار شود.

وی افزود: امسال با پرداخت تسهیلات اشتغال به مبلغ 168 میلیارد و 314 میلیون ریال فرصت شغلی برای 2 هزار و 356 نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان همدان فراهم شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: امسال 3 هزار و 390 نفر از مددجویان در کلاس‌های آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای شامل خیاطی، کشاورزی، دامپروری، جوشکاری، قالی‌بافی و غیره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 89 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی در آموزش‌های کوتاه مدت ترویجی شرکت کرده‌اند، گفت: به منظور ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان طرح‌های اشتغالزایی با 30 میلیون تومان سرمایه اجرا می‌شود و پشتیبانی فنی از مددجویان کارآفرین به عمل می‌آید.

نامدار بیان کرد: در ظرف 3 سال اخیر 9 هزار و 864 نفر از مددجویان کمیته امداد استان همدان خودکفا شدند و امسال نیز 2 هزار و 28 نفر از مددجویان با ایجاد زمینه اشتغال به خودکفایی رسیدند و از چرخه حمایتی امداد خارج شدند.

وی تأکید کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با رویکرد توسعه اشتغال پایدار، گسترش مشاغل خانگی، تقویت روحیه خودباوری و عزت‌نفس در دستور کار قرار دارد تا بتوانند با کسب درآمد پایدار از محل اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی زمینه خودکفایی خود و دیگر مددجویان را فراهم کنند.

قائم مقام کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه 40 درصد اعتبارات مورد نیاز کمیته امداد از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، عنوان کرد: امسال خیران و نیکوکاران استان همدان 213 میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند.

وی از پرداخت 7.5 میلیارد تومان بابت حق بیمه 10 هزار و 200 نفر از مددجویان زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی خبر داد و افزود: 23 مرکز نیکوکاری در مساجد استان همدان راه‌اندازی شده است.

نامدار با اشاره به در پیش رو بودن دو انتخابات بزرگ مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور حداکثری مردم و جامعه هدف این نهاد در این دو انتخابات سرنوشت‌ساز در کشور باید مورد توجه قرار گیرد چرا که حضور حداکثری سبب تحکیم بنیان انقلاب اسلامی می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار