برگزاری جشن انقلاب توسط توان جویان

همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاهی از توانمندیهای جامعه معلولان شهرستان نهاوند به همراه جشن انقلاب با حضور جمعی از معلولان و خانواده های آنان در اداره بهزیستی برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 02 February 2016
 همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاهی از توانمندیهای جامعه معلولان شهرستان نهاوند به همراه جشن انقلاب با حضور جمعی از معلولان و خانواده های آنان در اداره بهزیستی برگزار شد.

به گزارش ایرنا ،فرماندار نهاوند در جشن توانجویان گفت: در سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب به میهن اسلامی سراسر کشور و از همه اقشار شادمان و با نشاط هستند.

کریم حمیدوند افزود: معلولان یکی از اقشار جامعه هستند که در همه عرصه ها حضور دارند و توانمندیهای خود را به اثبات رسانده اند و حتی می توان گفت در برخی موارد از سایر افراد پیشرو تر بوده اند .

وی کرامت به انسانها را از دیگر اهداف انقلاب برشمرد و گفت: یکی از ویژگیهای این انقلاب استقلال و آزادی و تاکید بر رهایی انسان از یوغ و بندگی زورگویان و مستکبران بود که این مساله به ملت ما کرامت و عزت بخشید .

وی انقلاب اسلامی را انقلاب همه مردم ایران ذکر کرد و افزود: مردم با وحدت و همدلی انقلاب را به وجود آوردند و همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب پابرهنگان و مستضعفان کشور است و همه در بوجود آمدن آن نقش داشتند لذا امروز در برپایی جشنهای آن نیز همه دخالت دارند .

وی انقلاب اسلامی را منشا خدمت به اقشار مختلف ذکر کرد و افزود: همه اقدامات و خدماتی که در سطح جامعه انجام می گیرد به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است و جامعه معلولان نیز از زمره این خدمات خارج نمی باشد .

در این مراسم آیت صالح سرپرست اداره بهزیستی نهاوند نیز گفت: بدست آمدن انقلاب حاصل جانفشانیهای همه اقشاری است که با عزمی راسخ برای رسیدن به استقلال و آزادی به میدان آمدند و شهدای گرانقدری را تقدیم کردند که این موضوع مسئولیت ما را سنگین می کند .

وی افزود: ممکن است برخی از افراد در دوران زندگی خود دچار آسیبهای جسمی باشند اما این آسیبها نباید مانع آنان در زندگی اجتماعی باشد و خوشبختانه می بینیم که عزیزان معلول توانسته اند این مساله را ثابت نمایند و کارهایی را انجام دهند که گاهی اوقات افراد سالم هم نتوانند آنرا انجام دهند.

وی افزود: امروز که ما در سایه انقلاب اسلامی توانسته ایم به موفقیتهای خیره کننده ای به ویژه در دانش هسته ای دست یابیم بر همه مردم و مسئولان لازم است با وحدت که رمز پیروزی انقلاب بود انقلاب را یاری داده و در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

در این مراسم معلولان با اجرای سرودهای شاد و همچنین میان پرده شور و نشاط خود را در سالگرد پیروزی انقلاب نشان دادند

همچنین در نمایشگاه توانمندیهای معلولان نهاوند که از سوی جامعه معلولان ترتیب داده شده بود انواع لوازم دستی و کارهای فنی ، نقاشی ، قالی بافی و دیگر مهارتهای معلولین به نمایش گذاشته شده بود.

در حال حاضر در نهاوند نزدیک به پنج هزار نفر معلول جسمی حرکتی و یا ذهنی وجود دارد که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار