12درصد تماس‌ها به 115 مزاحم تلفنی بوده است

3400 تماس مزاحمی به اورژانس مشهد در 8 روز نوروز امسال

بيش از سه هزار و 400 تماس مزاحمی با مرکز حوادث و فوريتهاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از ابتدای تعطیلات نوروزی مزاحمتهاي تلفني بوده است.
کد خبر: ۱۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۹ 30 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ، مدير حوادث و فوريتهاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه بر اساس بررسي هاي انجام شده از 29 اسفند ماه 93 تا 7 فروردین  94 بیش از سه هزار و 400 تماس برای اورژانس 115 مزاحمت ایجاد کرده است اظهار داشت :‌ از مجموع 28 هزار و 527 تماس تلفنی در مدت 8 روز 12 درصد مزاحمی بوده است .
دکتر رضا وفایی نژاد خاطر نشان کرد:‌ مزاحمت تلفنی علاوه بر افزايش حجم کار و فشار روحي به اوپراتورهاي 115 ، افزايش تماس تلفني به 115 و اشغال خطوط و درگير شدن اوپراتورهاي 115 براي پاسخگويي موجب انتظار تماس هاي بعدي مي شود و اين امر ممکن است فردي که به طور واقعي نياز به فوريتهاي پزشکي دارد نتواند با 115 تماس برقرار کند .
مدير حوادث و فوريتهاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد تصريح کرد :‌ اگر مزاحمت سبب اعزام آمبولانس 115 از يك پايگاه شود، تا زمان برگشت به پايگاه اين آمبولانس از چرخه خدمت رساني خارج و چه بسا بدليل نبود آمبولانس فردي كه نياز به اعزام دارد از خدمت رساني توسط 115 محروم شود. مدير حوادث و فوريتهاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد :‌شهروندان دقت داشته باشند که ارائه خدمات اورژانس به آن دسته از بيماراني تعلق مي گيرد که دچار سوانح و تروما ، مشکلات تنفسي و قلبي شده اند و بايد در کمتر از دو ساعت خدمات درماني را دريافت کنند و در غير اين صورت مي توان با آرامش بيمار خود را به مراکز درماني منتقل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار