حرکت مردم آذربایجان شرقی به شوق دیدار یار

تجدید دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری در سالگرد قیام 29 بهمن، یادآور جوشش شور انقلابی و بیانگر عشق و ارادت به جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۱۸۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 16 February 2016
به گزارش تابناک تبریز،هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز برای تجدید دیدار و بیعت با مقام معظم رهبری راهی تهران می شوند تا به مناسبت سالگرد قیام تاریخی 29 بهمن، مهمان رهبر انقلاب باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در این باره گفت: سابقه دیدار مردم استان و شهر تبریز با مقام معظم رهبری به مناسبت قیام 29 بهمن، وارد دهمین سال خود شد و این مساله مایه مباهات مردم استان است که در مدت یک دهه به شکل مستمر به دیدار رهبر انقلاب رفته اند.

حسن استوارآذر با بیان این که ماه بهمن یادآور روزهای مهمی در تاریخ کشور است که با قیام مردم تبریز، ورود حضرت امام (ره) به کشور و در نهایت پیروزی انقلاب گره خورده است، افزود: تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در سالگرد قیام تاریخی و سرنوشت ساز 29 بهمن، اتفاق مبارکی است که از 10 سال پیش تا کنون محقق شده است و در این دیدار اقشار مختلف مردم استان در محضر رهبر معظم انقلاب از بیانات ایشان بهره مند می شوند.

وی به حضور حدود 4 هزار نفر از مردم استان در دیدار اشاره کرد و افزود: این تعداد شامل روحانیون، طلاب، علما، ائمه جمعه، دانشگاهیان، نیروهای جوان و بسیجی، دانش‌آموزان، جوانان، هیئات، مسئولین و دیگر علاقه مندان می شود که به شکلی منسجم و منظم ثبت نام کرده و مقدمات سفر برایشان مهیا شده است.

به گفته وی، زایران این سفر معنوی در قالب یکصد دستگاه اتوبوس از تمام نقاط استان به سمت تهران حرکت می کنند و روز 28 بهمن در محل حسینیه حضرت امام (ره) مستقر شده و پس از بهره مندی از برنامه های فرهنگی مختلف، از بیانات مقام معظم رهبری بهره مند خواهند شد.

استوار آذر با اشاره به علاقه مندی فراوان مردم به حضور در این دیدار و محدودیت های مکانی در این رابطه گفت: انتخاب چهار هزار نفر از سه میلیون و هفت صد و پنجاه هزار نفر ساکنان استان، کار دشوار و پر مسوولیتی است زیرا همواره افراد زیادی مشتاق حضور در این محفل هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به حضور حدود 400 نفر از بانوان به نمایندگی از جامعه بانوان استان در این دیدار، ابراز امیدواری نمود این دیدار مانند سالهای گذشته با عظمت بسیار برگزار شود و سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری راهگشای مردم در حوزه های مختلف باشد.

گفتنی است اهمیت قیام 29 بهمن در انقلاب شکوهمند اسلامی به حدی است که حضرت امام خمینی (ره) در پیام مهمی که به مناسبت قیام خونین 29 بهمن تبریز در 8 اسفند 1356 خطاب به مردم آذربایجان فرستادند، فرمودند: «سلام بر اهالی شجاع و متدین آذربایجان عزیز، درود بر مردان برومند و جوانان غیرتمند تبریز. درود بر مردانی که در مقابل دودمان بسیار خطرناک پهلوی قیام کردند و با فریاد مرگ بر شاه خط بطلان بر خرافه گویی های او کشیدند. زنده باشند مردم مجاهد عزیز تبریز که با نهضت عظیم خود مشت محکم بر دهان یاوه گویانی زدند که با بوقهای تبلیغاتی انقلاب خونین استعمار را که ملت شریف ایران با آن صددرصد مخالف است انقلاب سفید شاه و ملت می نامند و این نوکر اجانب و خودباخته مستعمرین را نجات دهنده کشور می شمارند»...
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار