600خانوارمددجوی کمیته امدادایلام خودکفاشدند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام از توانمندسازی و خودکفایی 600 خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد با اجرای طرح های اشتغالزایی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 21 February 2016

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام از توانمندسازی و خودکفایی 600 خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد با اجرای طرح های اشتغالزایی خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛ضیا رضایی گفت: آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد در ابتدای امسال 24 هزار خانوار بود که اینک با خودکفا شدن 600 خانوار به 23 هزار و 400 خانوار کاهش یافته است.
وی ادامه داد: این خانوارها از چند سال گذشته با دریافت تسهیلات از این نهاد موفق به اجرای طرح های اشتغالزایی و در نهایت استقلال مالی شده و از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج شدند.
رضایی خودکفایی مددجویان را از اولویت های کاری این نهاد اعلام کرد و افزود: طی چهار سال گذشته نزدیک 12 هزار خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد با اجرای طرح های اشتغالزایی به خودکفایی رسیده اند.
وی یادآور شد: آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد تا اواخر دهه 80 معادل 20 درصد جمعیت استان بود که این رقم اکنون به 10 و 8 درصد کاهش یافته که این درصد معادل 61 هزار نفر ساکن در مناطق شهری و روستایی است که هم اکنون از خدمات مستمر این نهاد در حوزه های مختلف برخوردار هستند.
رضایی به اجرای طرح های خودکفایی این نهاد در استان اشاره کرد و افزود: حدود 20 هزار مورد در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت، کسب و کار، قالی بافی و صنایع دستی تسهیلات پرداخت شده که سهم هر مددجو 75 میلیون ریال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام اشتغالزایی و در نهایت خودکفایی مددجویان را راهبرد اصلی این نهاد دانست و تاکید کرد: کمیته امداد اهتمام جدی دارد تا با ایجاد فرصت های شغلی زمینه استقلال مالی مددجویان را فراهم کند. /ف
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار