حذف۶ هزار خودرو فرسوده از حمل‌ونقل

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: شش هزار و 730 خودرو فرسوده سال گذشته از چرخه حمل و نقلی این استان خارج شد.
کد خبر: ۲۰۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 10 April 2016
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: شش هزار و 730 خودرو فرسوده سال گذشته از چرخه حمل و نقلی این استان خارج شد.

به گزارش ایرنا،سرگرد سید جواد حسینی افزود: پنج هزار و 853 دستگاه خودرو سواری و 877 دستگاه خودرو سنگین شامل کامیون، اتوبوس و مینی بوس فرسوده سال 94 از چرخه حمل و نقل خارج شدند.

وی بیان کرد: خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقلی این استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل 44 درصد کاهش داشته است.

وی علت کاهش این آمار را محدودیت واردات خودرو و کاهش ارائه مجوز اسقاطی برای وارد کردن خودرو در قبال خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقلی ذکر کرد.

وی گفت: مالکان خودروهای داری مدل 1357 تا 1383 می توانند نسبت به تحویل خودروی فرسوده خود اقدام کنند و خودروهایی که سال ساخت آنها قبل از سال 1357 است باید با کسب مجوز از راهور اسقاط شوند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور همدان کاهش آلودگی و جلوگیری از بروز سوانح احتمالی را از مهمترین مزیت های خروج خودروهای فرسوده از چرخه ناوگان حمل و نقلی این استان ذکر کرد.

حسینی گفت: برخی مواقع خودرو فرسوده به علت بروز نقص هایی همچون خراب شدن سیستم ترمز یا بریدن فرمان در حین تردد سوانح ناگواری را رقم می زنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطمینان از اصالت خودرو نسبت به خرید خودروهای اسقاطی اقدام کنند چون در صورت تعویض شماره اتاق، شماره شاسی، موتور یا رنگ خودرو ، هویت خودرو و سرقتی نبودن آن توسط پلیس بررسی می شود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور همدان بیان کرد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و نیز رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

حسینی افزود: در صورتیکه بدون مجوز اقدام به تعویض ارکان خودرو شود بنا به تشخیص واحد رسیدگی به اعتراضات متخلف ملزم به پرداخت جریمه به مبلغ یک چهارم تا یک هشتم قیمت قطعه و یا رنگ تغییریافته خواهد بود.

300 هزار خودرو به همراه 200هزار موتور سیکلت در استان همدان تردد می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار