منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس:

زمينه لازم براي ورود سرمايه گذاران خارجي بايد فراهم شود

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي دهم گفت: زمينه لازم براي ورود سرمايه گذاران خارجي و قرار گرفتن سرمايه آنان در كنار سرمايه هاي شريك ايراني بايد فراهم شود.
کد خبر: ۲۲۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 06 May 2016
فريدون احمدي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حوزه اقتصاد بايد اهتمام بر تحقق اقتصاد مقاومتي باشد و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرموده اند، شعار را بايد رها كرد و وارد عرصه كار و اقدام شد.
وي يادآورشد: بايد مسير را براي تحقق اقتصاد مقاومتي هموار و تغييري در وضعيت اقتصادي كنوني ايجاد كرد.
احمدي با بيان اينكه هم اكنون وضعيت اشتغال در استان زنجان خوب نيست و نزديك 70 هزار نفر بيكار در اين استان وجود دارد، تداوم اين روند را زمينه ساز افزايش تعداد بيكاران تا چهار سال آينده به 150 هزار نفر برشمرد.
منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي دهم گفت: تعريفي كه از اشتغال در دولت وجود دارد، مشغول به كار بودن حداقل دو ساعته افراد طي روز است، در حالي كه فرد بايد بهره وري لازم را براي جامعه در عرصه هاي كافي داشته باشد و بتواند از اين طريق درآمد كافي را كسب كند.
وي خاطر نشان كرد: برخي گزارش ها حاكي از وجود نزديك به هفت ميليون و 500 هزار نفر بيكار در سطح كشور است و ادامه وضعيت كنوني، احتمال افزايش اين تعداد بيكار به 15 ميليون نفر را افزايش مي دهد.
احمدي بر لزوم برنامه ريزي براي نيروي كار موجود به منظور اشتغالزايي و استفاده از توان آنان، تاكيد كرد و ادامه داد: لازمه تحقق اين موضوع فعال سازي صنايع استان و افزايش بهره وري آنهاست.
منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: هم اكنون نزديك 300 واحد از مجموع يك هزار و 250 واحد صنعتي موجود در زنجان به طور كامل تعطيل هستند.
وي اضافه كرد: نزديك 400 واحد صنعتي نيز با ظرفيت پايين فعاليت مي كنند.
احمدي فعال سازي واحدهاي توليدي و صنعتي تعطيل و نيمه تعطيل را زمينه ساز ايجاد اشتغال حداقلي براي پنج هزار نفر برشمرد و بر لزوم حفظ و ارتقاي ظرفيت صنايع موجود تاكيد كرد.
منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: توليد همواره نيازمند مراقبت است و اولويت اصلي مسئولان بايد بر حمايت، حفاظت و مراقبت از يك واحد صنعتي و توليدي فعال متمركز شود.
وي ابراز كرد: از سوي ديگر بايد بستر و زمينه لازم براي ورود سرمايه گذاران داخلي و خارجي به اين استان فراهم شود تا بتوان به اين طريق واحدهاي صنعتي بزرگ را نيز راه اندازي كرد.
احمدي افزود: ورود سرمايه گذاران خارجي علاوه بر به همراه داشتن سرمايه هاي انبوه، به دنبال خود دانش فني، مديريت مناسب، بازارهاي جهاني و كيفيت محصول را وارد كشور و استان مي كند.
منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي دهم گفت: زماني كه توليد صادرات محور و صادرات گرا باشد، صرفه و سود اقتصادي قابل توجهي به دنبال دارد و در مقابل توليدي كه نتواند صادرات كند، به صرفه محسوب نمي شود.
وي تاكيد كرد: در صورتي كه سرمايه خارجي در كنار سرمايه ايراني قرار بگيرد مي تواند زمينه توليد محصولات صادرات محور را فراهم كند.
احمدي لازمه ورود سرمايه گذاران خارجي را وجود امنيت اقتصادي و سياسي برشمرد و تامين زير ساخت هاي لازم در اين عرصه را ضروري خواند.
منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي دهم بر لزوم آشتي دادن مردم با سرمايه گذاري تاكيد كرد و گفت: تجربه هاي ناخوشايندي كه مردم از سرمايه گذاري در گذشته داشته اند، آنان را از سرمايه گذاري ترسانده است.
وي يادآورشد: در صورتي كه سرمايه گذار داخلي در استان زنجان وجود نداشته باشد، ساير سرمايه گذاران نيز رغبتي براي حضور در اين استان نخواهند داشت.
احمدي ظرفيت هاي مناسب براي سرمايه گذاري در زنجان را بخش صنعت، معدن، فناوري اطلاعات، كشاورزي و صنايع تبديلي برشمرد و بر لزوم جلوگيري از خام فروشي در اين استان تاكيد كرد.
فريدون احمدي در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از سوي مردم حوزه انتخابيه زنجان و طارم انتخاب شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار