معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح کرد

صنعت گردشگری نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: اراده دولت تدبیر و امید بر این است که گردشگری در کشور به یک صنعت تبدیل شود و می‌تواند نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی باشد، چراکه تمام مختصات اقتصاد مقاومتی را دارا است.
کد خبر: ۲۸۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 29 August 2016

به گزارش تابناک مازندران، به نقل از سوادکوه آنلاین، سعید شیرکوند عصر امروز در مراسم افتتاحیه کلبه‌های اقامتی چوبی پارک جوارم شهرستان سوادکوه اظهار کرد: شهرستان سوادکوه و پارک جنگلی جوارم، الگوی خوبی برای گردشگری بسیاری از نقاط دیگر است.
 
وی تصریح کرد: گردشگری که تنها یک سفر شخصی باشد، نه‌تنها اشتغال ایجاد نمی‌کند که مخل امنیت شهروندان شهر مقصد و موجب آسیب رسیدن به محیط‌زیست و منابع طبیعی خواهد بود، اما صنعت گردشگری به‌واسطه تعریف فرایندها و اقدامات این‌گونه نخواهد بود.
 
معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور تاکید کرد: اراده دولت تدبیر و امید بر این است که گردشگری در کشور به یک صنعت تبدیل شود و می‌تواند نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی باشد، چراکه تمام مختصات اقتصاد مقاومتی را دارا است.
 
شیرکوند افزود: اگر بتوان این صنعت گردشگری را ایجاد کرد، علاوه بر نجات محیط‌زیست و منابع طبیعی، می‌توان اشتغال ایجاد کرد.
 
وی با اشاره به مزایای تبدیل گردشگری به صنعت خاطر‌نشان کرد: اگر پارک جنگلی مانند جوارم در جنگل‌ها باشد، منابع طبیعی و محیط‌زیست به‌طور دقیق نظارت خواهند داشت تا درختی قطع نشود و آسیب به محیط وارد نشود، میراث فرهنگی و گردشگری نیز به‌عنوان متولی بر این امر نظارت خواهد داشت.
 
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: کاری که سرمایه‌گذار هم باید انجام دهد، مشخص خواهد بود، اینکه در کجا چه‌کاری کند و تفرج‌گاه و سازه‌ها چگونه باشد که به محیط‌زیست آسیب نرسد و باید فرایند تعریف‌شده‌ای را در پیش گرفت که همه‌چیز حفظ شود و مردم هم این امر را ببینند.
 
شیرکوند تاکید کرد: گردشگری هنجارستیز نیست، طی دو سال اخیر ما شاهد افزایش چشم‌گیر گردشگران خارجی بوده‌ایم، اما حتی یک مورد نداشتیم که گردشگر خارجی ارزش اخلاقی ما را نادیده گرفته باشد.
 
وی با اشاره به وضعیت زیرساخت اظهار کرد: در امر گردشگری کمبود زیرساخت وجود دارد، در استان نباید، سرمایه‌گذار احساس کند که در جامعه ملوک‌الطوایفی زندگی می‌کند.
 
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی در پایان تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید بداند که با یک مجموعه‌ای همگرا روبروست و موردحمایت قرار می‌گیرد و این حمایت‌ها هم‌افزایی ایجاد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار