مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه مطرح کرد:

لزوم تلاش برای احیای وقف در باب مدارس علمیه

کرمانشاه- مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه گفت: باید برای احیای وقف در باب مدارس علمیه تلاش جدی صورت گیرد.
کد خبر: ۳۳۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 03 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، حجت الاسلام حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، در جلسه هم اندیشی وقف و حوزه علمیه که امروز شنبه در حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باید برای احیای وقف در باب مدارس علمیه تلاش جدی صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: وقف صدقه جاریه در جغرافیای زمان، باقیات و صالحات ماندگار و ره توشه اخرت است که با حبس سرمایه ای از داده های الهی در کارهای نیک و خیرات و مبرات انجام می گیرد.

وی در ادامه افزود: بر پایه آموزه ای وحیانی، اسلام دارایی و سرمایه هر کسی غیر از مایحتاج روزانه چیزی جز وقف در راه خدا نیست که مصارف اخروی انسان را تامین و تضمین می کند.

این مسئول ابراز داشت: واقف امروز با وقف کردن بخشی از بخشش های الهی، خود را برای روزهایی آماده می کند که نه داد و ستدی و نه دوستی و نه شفاعتی است.

وی گفت: وقف یک سنت اسلامی در همه حجت شرایع الهی است و واقف خود را از هرگونه وابستگی و دلبستگی پیراسته می کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اکثر موقوفات به دوران مشروطه باز می گردد، گفت: در گذشته وقف هایی که صورت می گرفت اکثرا زیر نظر روحانیت آن شهر بود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه افزود: متاسفانه موقوفات در دوران شاهنشاهی به هدر رفتند و بعد از انقلاب نیز که موقوفات درست مسیر داده می شد درگیر جنگ و مسائل سازندگی بودیم که باید برنامه ریزی دقیقی صورت می گرفت و امروزه نیز در این زمینه ما با مشکلاتی بسیاری روبه رو هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار