وزیر کشور در مراسم کلنگ زنی بیمارستان تخصصی آنکولوژی ناظران مشهد:

خیرین حمایت می‌شوند/امام خمینی خیر بزرگ و بزرگترین خیرخواه بود

رحمانی فضلی در مراسم کلنگ زنی بیمارستان تخصصی آنکولوژی ناظران درمشهد گفت: در قوانین بودجه سالانه 94 در کمک به خیرین تبصره هایی آورده شده است.
کد خبر: ۴۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 03 June 2015
به گزاش تابناک خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین کلنگ زنی این بیمارستان تخصصی گفت:  در بحثهای کلان کشور درحوزه های سرمایه گزاری، عمران، خدمات، تولید ، به دست مردم انجام شود.

وی افزود: بهترین نوع مشارکت، مشارکت خیرین هست که داوطلبانه است و هم  انگیزه دینی و الهی و اجر و ثواب دارد.

وزیرکشور با بیان اینکه  دولت  تدبیر و امید، بحث سلامت را محوری ترین کار خود قرار داده گفت: موضوع  بیمه، سلامت، یکی از مسایلی است که در احادیث و روایتهای مختلف به آن اشاره شده است.

وی افزود: دو نعمت سلامت و امنیت که درآن غوطه ور هستیم، مورد توجه است و اینکه خیرین این نعمت بزرگ سلامت را پشتیبانی و حمایت می کنند ریشه دراعتقادات و سنت مردم دارد.

رحمانی فضلی با اظهارامیدواری از اینکه این کارخیر، به عنوان الگو برای مردم دنیا یک نمونه و الگو شود گفت: امام خمینی (ره) خیرخواه بزرگ و خیر بزرگی بود که عمر پربرکتش سرشار از خیربود.

وی با یادی از امام راحل (ره) افزود: امام خمینی در کار خیر بزرگ، ملت را از یوغ ستم نجات داد و برای همه مسلمین و جهانیان، بزرگترین نمونه خیرین است که برای رضای خدا گام برداشت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هدف از خلقت را در اسلام، عبودیت ذکر کرد گفت: عبودیت، اوج تکامل انسان است و در بحث عبودیت در سوره  والعصر داریم که انسان همیشه دچار خسران است.

وی افزود: برطبق همین سوره، ایمان و عمل صالح، انسان را در زمره عبودیت و بندگی قرار می دهد.

رحمانی فضلی درپایان با بیان اینکه خیرین با کارخیر، تلاش می کنند تا بخشی از مشکلات جامعه را حل کنند و موجب رضایت خدا می شوند گفت: این طی طریق عبودیت است.

همچنین استاندار خراسان رضوی در این آیین کلنگ زنی بیمارستان تخصصی آنکولوژی ناظران از کمبود  2 هزارو 500 تخت بیمارستانی در مشهد خبر داد.

  علیرضا رشیدیان در این مراسم کلنگ زنی بزرگترین بیمارستان سرطانی شرق کشور گفت: تمرکز بیمارستانها در یک منطقه خاص وتغذیه و آلاینده ها و آلودگی هوا،  مردم را با بیماریهای صعب العلاج مواجه کرده است.

رشیدیان افزود: درحوزه سلامت، خیرین  با همت و انرژی پای کار آمدند و با توجه به اینکه مشهد 3 میلیون و 200 هزار جمعیت دارد، نیاز به کمک مردم در این زمینه هست.

وی گفت: خیرین خراسانی در همه حوزه ها درمشهد، ازجمله کمک به کودکان بی سرپرست،کودکانی که دارای مشکلات حرکتی و ذهنی هستند، و بحث سرپرستی کهنسالان، مسائل درمان و آموزش و مدرسه سازی در کشور  پیشگام بوده اند.

استاندار خراسان رضوی  با بیان اینکه مشارکت خیرین در استان درهمه زمینه ها با بودجه  عمرانی استانی برابری می کند و بلکه بیشتراست، افزود: خیرین با ایثار و ظرفیت و توان خود، درمشهد حماسه های زیبایی خلق کردند.

وی گفت: دولت یازدهم، یکی از دغدغه های مردم را که بحث سلامت است را در دستورکار خود قرار داده و در مشهد با همه گستردگی درحوزه شهری و حاشیه نشینی اقدامات خوبی انجام داده است.

رشیدیان با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه بهداشتی و درمانی درمشهد گفت: درسال گذشته نزدیک به یک میلیون و 200 هزارنفر برای بیمه سلامت ثبت نام کردند که از این تعداد،برای یک میلیون دفترچه بیمه سلامت صادرشده است.

وی گفت: در بهمن ماه سال گذشته مراکز بهداشتی روستایی ، روستاهای بالای 50 خانوار، خدمات رسانی مناسب انجام شده است.

رشیدیان افزود:در بخش حاشیه نشین شهر مشهد با یک میلیون و 200 هزار نفرجمعیت، با افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی و غربالگری، قدم جدی برداشته شده است.

استاندار در پایان گفت:  منطقه قاسم آباد مشهد، از مناطق فقیر  شهر از لحاظ بیمارستانی است و افتتاح بیمارستانها در این قسمت شهر، از تراکم بیمارستانها در یک منطقه خاص کم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار