مدیرکل امور اقتصادی سمنان خبر داد

تعریف 168 پروژه برای همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای در سمنان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: 168 پروژه برای همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای برای استان سمنان تعریف شده است.
کد خبر: ۴۵۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 05 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، امیر خلیلی‌خواه در حاشیه جلسه‌ای که با حضور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس افزود: در همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای، در مجموع برای استان سمنان 168 پروژه تعریف شده است که برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی باید آماده شود.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، سهم صنعت و معدن 44 پروژه، زیرساخت 22 پروژه، میراث فرهنگی 9 پروژه، کشاورزی 15 پروژه، خدمات شهری 6 پروژه، فعالیت‌های دانش‌بنیان 69 پروژه و فناوری اطلاعات 9 پروژه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: از سال 1392 مطالعاتی توسط دانشگاه سمنان در این خصوص انجام شده تا ظرفیت‌های بومی استان سمنان به خوبی شناسایی شود و بتوانیم بیشترین استفاده را از این ظرفیت‌ها بکنیم.

خلیلی‌خواه با اشاره به اینکه 103 فرصت با توجه به ظرفیت‌های بومی برای سرمایه‌گذاری مشخص شد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها و اطلاعات کامل آن‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی تا سال 1394 آماده شده بود.

وی همچنین بیان کرد: از سال 1394 مطالعات اولیه روی این فرصت‌ها انجام و تغییراتی نیز اعمال شد تا حال حاضر که 168 پروژه برای این همایش تعریف شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان اینکه این همایش موقعیت بسیار مناسبی است تا بتوانیم ظرفیت‌های کشور را به سرمایه‌گذاران خارجی به‌خوبی معرفی کنیم، گفت: در این همایش، افرادی شرکت خواهند کرد که تمایل دارند تا در ایران فعالیت اقتصادی انجام دهند.

خلیلی‌خواه ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی در نحوه ارتباط با کشورهای مختلف پس از برجام از برنامه‌ریزی‌های دولت بوده و به‌خوبی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: این همایش یک نوع بازاریابی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است تا سرمایه خود را برای آغاز فعالیت در ایران اختصاص دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار