رویکرد جهادکشاورزی البرز تولید گندم کیفی در سطح مزرعه است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان البرز گفت که مهمترین رویکرد جهادکشاورزی استان تولید گندم کیفی در سطح مزرعه است و همین رویکرد باعث شده تا کشاورزان نمونه کشور از استان البرز باشند.
کد خبر: ۴۵۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 08 July 2017
به گزارش تابناک : محمد تاجدینی در نشست با استاندار البرز در سالن اجتماعات سیلوی استان البرز واقع در شهرستان فردیس، افزود: باید تلاش شود که کیفیت گندم از مزرعه مدیریت شود. گندمی که از مرزعه خارج می شود باید کیفیتی بالا و حداقل افت غیر مفید را داشته باشد. وی به نقش مدیریت مزرعه در بالا بردن کیفیت گندم اشاره کرد و گفت: یکی از راه ها حذف عوامل محدود کننده مبارزه با آفات و سن گندم در مزرعه است.
تاجدینی اظهار داشت: در سال جاری 15 هزار و975 هکتار از مزارع غلات با مدیریت در سطح استان تحت مبارزه با سن مادر و آفت قرار گرفت که این رقم نسبت به سال گذشته دو هزار هکتار افزایش داشت.
وی افزود:16 هکتار و 948 هکتار از کل مزارع غلات تحت مبارزه با علف های هرز قرار گرفت که گندم با کیفیت تحویل این سیلو شد. تاجدینی افزود: در 4 سال گذشته حمایت های دولت باعث افزایش تولید و کیفیت گندم شد که 23 درصد گندم، 32 درصد جو و 46 درصد کلزا رشد داشته است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان البرز گفت: در برنامه تولید و خرید گندم از سال 92 تا 96 نسبت خرید و تولید به طور دائم افزایش پیدا کرده و امید است تا انتهای برداشت گندم این میزان به 50 هزارتن برسد نسبت به سال گذشته 43 هزار تن بود حدود 7 هزار تن افزایش خرید گندم را در استان البرز داشته باشیم.
وی تصریح کرد: دانه روغنی کلزا نیز یکی از محصولات استراتژی در بحث روغن نباتی و با کیفیت استان البرز است. در این زمینه نیز رشد قابل توجهی داشته باشیم و پیش بینی تولید امسال هزار تن خرید از سطح مزارع در استان است. تاجدینی گفت: یکی از برنامه های جهادکشاورزی استان افزایش سطح زیر کشت این محصول استراژی است. امسال 15 اکیپ در سطح مزارع برای نظارت بر کمباین ها و یک اکیپ در بخش خصوص به عنوان پشتیبان در کنار اکیپ های دیگر قرار دادیم.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار