رییس دانشکده پلیس راهور دانشگاه علوم انتظامی ناجا :

کاهش تصادفات منجربه فوت در تصادفات جاده ای تایباد

رییس دانشکده پلیس راهور دانشگاه علوم انتظامی ناجا از کاهش تصادفات منجربه فوت در تصادفات جاده ای در تایباد خبرداد.
کد خبر: ۴۸۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 26 August 2017
کاهش تصادفات منجربه فوت در تصادفات جاده ای تایباد
به گزارش تابناک رضوی،همایش  ارتقاء فرهنگ ترافیک باحضور فرماندهان نظامی و انتظامی ، فرماندار، امامان جمعه تسنن و تشیع، اعضای شورای تامین و مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده های کارمندان انتظامی تایباد واقع در سالن قصر شیرین این شهرستان برگزار شد.
سید تیمور حسینی ، رییس دانشکده پلیس راهور دانشگاه علوم انتظامی ناجا درباره کاهش آمار تصادفات گفت: کاهش تصادفات شامل یک بسته ترکیبی و کامل است که شامل، مهندسی ترافیک، آموزش، فرهنگ سازی و اجرای مقررات بوده و هریک دارای اهمیت ویژه ای می باشد.
  حسینی افزود: افزایش قانون مداری و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی مطلوب در اجتماع از جمله برنامه ها و اولویت های فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی در ارتقاء ایمنی محیط ترافیکی است که با رویکرد آموزش همگانی دنبال می شود.  
وی گفت: پلیس در سالهای اخیر با رویکرد اولویت‌بخشی به مسائل فرهنگی و جذب مشارکت‌های دستگاه‌های مختلف گام‌های موثری در زمینه کاهش تصادفات برداشته است. 
این مقام ارشد انتظامی در اين مراسم با اشاره به اینکه همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و نوجوان و بازرسان نامحسوس نقش موثری در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک دارند، گفت:‌ امروزه فرهنگ رکن اساسی توسعه در هر کشور بوده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با رویکرد آموزش همگانی و اطلاع رسانی و با جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به دنبال ارتقای فرهنگ ترافیکی است. 
حسینی با بیان اینکه آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در پنج ماهه اول سال1396 بیش از5 هزار کشته بوده اظهار کرد: سال 1395، 15 هزار و 500 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند و آمار نشان می دهد که در سال جاری کاهش تصادفات منجر به فوت را داشته ایم.
حسین شرافتی راد، فرماندار تایباد بعد از خیر مقدم به میهمانان گفت: مردم این شهرستان امنیت خود را مرهون زحمات بی دریغ مأموران انتظامی و مرزبانی می باشند.
وی افزود: با شرایط حساس منطقه تایباد و وجود ناامنی های کشور افغانستان حضور همیشه در صحنه غیور مردان مرزبانی هنگ مرزی درجه یک تایباد باعث امنیت در مرز و حضور مأموران انتظامی نظم را در شهر به مردم این شهرستان هدیه کرده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان با اشاره به شاخصه اصلی این منطقه اظهار داشت: از تایباد باید به عنوان پایتخت وحدت ایران و البته جهان نام برد، یکی از شاخصه های اصلی این شهرستان وحدت مداری مردم این منطقه می باشد.
حسن ناگهانی ، فرمانده انتظامی تایباد در همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک پلیس راهور شهرستان بیان کرد: رهاورد نیروی انتظامی همواره نظم و انضباط بوده و برای این مهم شهدای گرانسنگی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
وی افزود: حضور، هشیاری و تلاش جان برکفان نیروی انتظامی که برای حفظ این امنیت گام های زیادی را برداشته اند مانع از اجرایی شدن تمام نقشه ها و دسیسه های دشمنان و برهم زنندگان امنیت کشور شده است.
 ناگهانی تصریح کرد:استفاده از همه پتانسیل های موجود جامعه و بهره گیری از خلاقیت و نوآوری در امر فرهنگ سازی ترافیک بسیار مهم و راهگشا خواهد بود و هدف از این همایش هرچند گام کوتاهی در برقراری نظم و فرهنگ سازی آن بوده اما مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار