توسعه باغات در اراضی شیبدار گامی برای اشتغالزایی است

فرماندار بهشهر خواهان استمرار طرح اراضی شیبدار در نقاط مختلف روستایی شد و گفت: طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار گامی در راستای ایجاد اشتغالزایی و درآمد پایداراست.
کد خبر: ۵۱۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 02 November 2017
به گزارش تابناک : سید خالق سجادی بعدازظهر پنج شنبه در پنجمین جشنواره " انار اشرف" در مجتمع گردشگری هوتو این شهرستان افزود: توسعه فعالیت‌های کشاورزی در هر منطقه‌ای باعث افزایش محصولات کشاورزی، افزایش درآمد و کاهش مهاجرت می‌شود .
وی اظهار کرد: توجه به کشت در اراضی شیبدار را علاوه بر مزایای زیست محیطی، باعث ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در روستاها می‌شود که با توجه به سازگار بودن انار از این درختان می‌توان در اراضی شیبدار استفاده کرد .
سجادی گفت: حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن، جلوگیری از روان آبها، ایجاد کمربند سبز، ایجاد اشتغال و بالابردن توان اقتصادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از دیگر مزایای اجرای طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار است که امیدواریم استمرار یابد .
فرماندار بهشهر با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی همچنان دغدغه اصلی و مهم مردم منطقه است، ادامه داد: برای ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه باید با تمام توان وارد عمل شد و از دورریز محصولات جلوگیری کرد .
وی گفت: جشنواره انار اشرف فرصتی برای شناساندن قابلیت‌های مختلف منطقه به استان و کشور و برندسازی مناسب برای این محصول محوری شهرستان بهشهر است که باید از این فرصت برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی استفاده شود .
امام جمعه بهشهر هم در سخنانی با اشاره به آیات و روایات، استفاده از نعمات الهی را حق همه مردم دانست و یادآور شد: همه ما باید با دقت در این محصولات خدادادی و استفاده از این موهبات الهی، قدردان نعمت‌ها باشیم .
حجت الاسلام سید عربعلی جباری، با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی و توجه به اشتغال جوانان افزود: بیکاری و ایجاد اشتغال از دغدغه‌های مهم مردم منطقه است که نیازمند توجه مسؤولان استانی و کشوری برای رفع دغدغه‌ها است .
وی گفت: برگزاری جشنواره انار فرصتی برای شناساندن نقاط قوت و گردشگری منطقه است که باید از این فرصت برای توسعه گردشگری و کشاورزی و رفع نقاط ضعف، استفاده شود .
به گزارش مهر، در حاشیه این جشنواره همچنین نمایشگاه فرآوری‌های انار و محصولات بومی و محلی، صنایع دستی و غذاهای محلی به معرض نمایش گذاشته شد .







منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار