افزایش سایت‌های کلاهبرداری اینترنتی در ایلام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام نسبت به افزایش سایت‌های فیشینگ و فریب خوردن کاربران و مشکلات بعدی آن هشدار داد.
کد خبر: ۵۴۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 24 December 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی جمالی اظهار داشت: امروز با توجه به اینکه افراد جامعه چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم با اینترنت و تکنولوژی‌های آن در ارتباط هستند، به واسطه ارتباط عامه مردم با اینترنت و عادی شدن این موضوع مجرمان با سوء استفاده از این فضا و راه‌های مختلف در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اقدام به اعمال مجرمانه می‌کنند.

وی افزود: از بیشترین جرایمی که درصد بالایی را به خود اختصاص داده ، کلاهبرداری‌های اقتصادی و مشخصاً فیشینگ است که در آن کاربران با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: فیشینگ نوعی از کلاهبرداری‌های اینترنتی است که در آن مجرمان با طراحی وب سایت‌های جعلی و به خصوص درگاه‌های بانکی غیر واقعی و با سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد اقدام به خالی کردن حساب آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام با هشدار به کاربرانی که اقدام به خرید‌های اینترنتی می‌کنند، یادآور شد: افرادی که قصد خرید از فروشگاه‌های اینترنتی دارند در اولین مرحله به دنبال احراز هویت فروشگاه مدنظر باشند و از سازمان‌ها و ارگان‌هایی همچون سایت وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت و وزارت ارشاد استعلامات لازم را بگیرند.

وی در ادامه گفت: از دیگر راه‌های تشخیص صفحات فیشینگ می‌توان به، پروتکل آن که باید حتماً از نوع HTTPS باشد و مواردی چون دقت در لینک که باید با لینک اصلی سایت مطابقت داشه باشد و در هنگام وارد کردن اطلاعات کارت حساب بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده شود و حتماً چند بار کد امنیتی را تغییر داد تا از صحت آن اطمینان حاصل شود.

جمالی تصریح کرد: کاربرانی که اقدام به خریدهای اینترنتی می‌کنند حتماً موارد امنیتی را رعایت کنند و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار