استاندار خراسان رضوي :

يک ميليارد دلار واردات = بیکاری 10هزار کارگر

رشیدیان با تاکید بر توسعه شرکت‌هاي دانش بنيان در خراسان رضوی تصريح کرد: با ورود يک ميليارد دلار اجناس وارداتي به کشور 10هزار کارگر بيکار مي‌شوند.
کد خبر: ۵۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸ 11 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، «عليرضا رشيديان» در بازديد از 3 واحد توليدي در شهرک صنعتي فناوري برتر مشهد گفت: تحريم‌هاي ظالمانه عليه کشور ايران اسلامي باعث رشد علم و فناوري در حوزه ماشين آلات و دستگاه‌هاي توليدي شده است.
وي متذکر شد: يکي از مهم‌ترين تذکرات مقام معظم رهبري در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي توسعه فعاليت شرکت‌هاي دانش بنيان است.
استاندار خراسان رضوي خاطرنشان کرد: پس از لغو تحريم‌ها چرخه توليدات داخلي با تکيه بر تخصص و مهارت جوانان ادامه خواهد يافت. در عين حال با توافق هسته‌اي نبايد با واردات بي‌رويه باعث ضرر و زيان توليدکنندگان شويم.وي تصريح کرد: يکي از بزرگ‌ترين مشکلات واحدهاي توليدي استفاده نکردن از همه ظرفيت واحدهاي توليدي است چون بسياري از واحدها با ميزان کمي از ظرفيت خود کار مي‌کنند و اين کار باعث ضرر و زيان ديدن اقتصاد استان مي‌شود که بايد با ارائه تسهيلات بانکي موانع واحدهاي توليدي برطرف شود.
رشيديان اظهار کرد: يکي از نيازهاي کنوني بازار ترغيب مشتريان به استفاده از کالاهاي توليد داخلي است.
وي با اشاره به معوقات دستگاه‌هاي دولتي به بخش خصوصي افزود: ندادن معوقات دستگاه‌ها باعث بروز مشکلات عديده‌اي براي کالاهاي توليدي شده است. رشيديان گفت: مشکل نقدينگي برخي واحدهاي صنعتي اين استان از طريق وصول مطالبات آنان از ديگر شرکت‌ها از طريق تهاتر قابل حل است.
وي افزود: امروزه مشکل بيشتر واحدهاي توليدي نقدينگي است که مي‌توان با تهاتر آن را رفع کرد.
استاندار خراسان رضوي گفت: شرکت‌هاي برق به اندازه مبلغي که دستگاه‌ها از کارخانه صنايع «کيان ترانسفو» خريداري مي‌کنند بايد بازپرداخت تسهيلات آن کارخانه از بانک را متقبل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار