مدیرکل اداره استاندارد استان یزد:

تجهیزات شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است /برخورد قضایی با متخلفین

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ تجهیز شهربازی در ۲۹ واحد در استان یزد فعال هستند، گفت: تجهیزات شهربازی مشمول استاندارد اجباری است.
کد خبر: ۶۷۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 31 October 2018

محمدحسین ماجدی‌اردکانی با اشاره به اینکه استانداردسازی تجهیزات شهربازی از سال ۸۹ در استان یزد آغازشده است، گفت: فعالیت‌های زیادی در جهت ترویج فرهنگ الزام استاندارد برای وسایل شهربازی در بین ارگان‌های زی ربط و مالکین تجهیزات انجام‌شده است.

وی افزود: در طی این سال‌ها ضمن تعامل با مسئولین و برگزاری دوره‌های آموزشی از ابزارهای بازدارنده به‌مانند پلمپ تجهیزات فاقد استاندارد نیز استفاده‌شده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد بابیان اینکه استانداردسازی تجهیزات شهربازی به‌صورت هماهنگ در کشور و از طریق سامانه نظارت بر مراکز تفریحی انجام می‌شود، تصریح کرد: مالکین ملزم به خرید تجهیزات دارای استاندارد ساخت بوده و بازرسی نصب توسط شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده انجام می‌شود.

به گفته‌ی ماجدی‌اردکانی بازرسی دوره‌ای هر سه ماه یک‌بار تکرار و اعتبار مجوز بهره‌برداری یک‌ساله بوده و بعد از پایان اعتبار مجدداً باید نسبت به اخذ مجوز اقدام شود و سالیانه دوره‌های آموزشی برای مسئولین فنی برگزار می‌شود و شرکت در این دوره ها اجباری است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به حساسیت موجود و ارتباط آن با قشر کودک و جوانان و با توجه به اتفاقات ناگوار در سال‌های اخیر در کشور، عزم جدی در مدیران به وجود آمده و نسبت به موضوع پیگیری‌های زیادی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات شهربازی مشمول استاندارد اجباری است، ابراز داشت: طبق ماده نه قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۷۱، تولید، عرضه و ارائه خدمات کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون گواهی استاندارد ممنوع است و طبق قوانین و مقررات با متخلفین برخورد قضایی می‌شود.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد بابیان اینکه در حال حاضر استاندارد وسایل شهربازی در استان به‌طور کامل اجرا و مالکین ملزم به دریافت مجوز بهره‌برداری استاندارد هستند، اذعان داشت: در مواردی که نسبت به دریافت مجوز استاندارد اقدام نگردد، تجهیزات مربوطه تعطیل می‌شوند.

ماجدی‌اردکانی یادآور شد: در جهت اجرای دقیق‌تر و کامل‌تر استاندارد نیاز به همکاری بیش‌ازپیش ارگان‌های ناظر است تا سریع‌تر از فعالیت تجهیزات غیراستاندارد جلوگیری گردد و ضمناً همکاری مردم در عدم استفاده از تجهیزات و مجوز استاندارد در کنار تجهیز نصب نشده می‌تواند در این امر بسیار راهگشا باشد.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ تجهیز شهربازی در ۲۹ واحد در استان یزد فعال هستند و از این تعداد ۲۵ تجهیز تاکنون موفق به اخذ مجوز استاندارد نشده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استاندارد برای هر تجهیز به‌طور جداگانه مجوز صادر می‌نماید و با توجه به آمار تاکنون ۸۸ درصد تجهیزات موفق به اخذ مجوز استانداردشده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار